رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران گفت: 10 درصد جمعیت ایران به بیماری دیابت مبتلا هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شکور امیدی، رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بین‌المللی دیابت در اردبیل اظهار داشت: حدود 10 درصد یعنی معادل 8 میلیون نفر از جمعیت ایران بیماری دیابت مبتلا هستند و انجمن بیماری دیابت ایران توانسته تاکنون حدود 3 میلیون نفر از این افراد را شناسایی و خدمات لازم را به آنها ارائه کند.

وی از دیابت به عنوان ام الامراض یاد کرد و گفت: افراد مبتلا در صورت عدم اطلاع از بیماری خود و درمان نشدن به موقع به عوارض خطرناک از جمله زخم‌های پیش رونده، قطع اعضا، نارسایی کلیه، کوری چشمان، لاغری، ناراحتی‌های قلبی، ناتوانی‌های جنسی و ده‌ها بیماری دیگر گرفتار می‌شوند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران شعار این انجمن را اطلاع از میزان قند خون افراد با یک آزمایش ساده دانست و افزود: همایش روز جهانی دیابت که همه ساله در تهران برگزار می‌شد امسال برای نخستین بار به همت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خارج از پایتخت برگزار خواهد شد.

امیدی بیان کرد: مباحث مختلف از جمله تازه‌ترین دستاوردهای ایران و جهان در ارتباط با دیابت در این همایش عرضه شده و در زمینه زخم‌های خطرناک بیماران دیابتی مباحث مفیدی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به نقش تغذیه سالم در پیشگیری و درمان بیماری دیابت تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث این همایش تهیه مواد خوراکی بدون قند و بی ضرر از فروشگاه‌های سلامت برای افراد مبتلا به قند خون است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران افزود: در این همایش از دستاوردهای دانشگاه آزاد اردبیل مربوط به داروها و خوراکی‌های گیاهی موثر در پیشگیری و درمان دیابت نیز پرده‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/ح

شناسایی 3 میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت در کشور

برچسب ها: دیابت ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.