مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:۱۴ هزار نفر از مزایای پروژه بند خاکی نخاب در شهرستان بشرویه بهره مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از پروژه احداث بند خاکی نخاب در شهرستان بشرویه گفت:14 هزار نفر از مزایای پروژه بند خاکی نخاب در شهرستان بشرویه بهره مند می شوند.

وی افزود:پروژه آبخیزداری نخاب شهرستان بشرویه به عنوان نمونه ای از پروژه های آبخیزداری است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بهره برداری خواهد رسید.

نصرآبادی گفت: این پروژه هم اکنون 90 درصد پیشرفت دارد و اعتبار آن 520 میلیون تومان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: حجم آبگیری پروژه ۱۰۰ هزارمتر مکعب و ارتفاع سازه ۸ متر است.

وی اظهار کرد: همچنین حجم عملیات بند خاکی ۳۳ هزار متر مکعب و حجم عملیات گابیون ۲۵۰ متر مکعب است و هدف از اجرای اینگونه پروژه های آبخیزداری کنترل و بهره وری از سیلاب و تغذیه منابع آبی پایین دست است.

نصرآبادی با بیان اینکه در مجموع ۲۶ طرح آبخیزداری در استان از محل منابع صندوق توسعه ملی به بهره برداری می رسد، گفت: برای این طرح ها ۱۶ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: با انعقاد تفاهم نامه بین استانداری و سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری در مجموع به بیش از 40 میلیارد تومان خواهد رسید که امیدواریم با توجه به اهمیت این طرح ها در استانی چون خراسان جنوبی که با خشکسالی و مهاجرت مواجه است هر چه سریعتر تخصیص داده شود تا پروژه های بیشتری اجرایی شود.

انتهای پیام/غ

۱۴ هزار نفر از مزایای پروژه بند خاکی نخاب در بشرویه بهره مند می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.