امام جمعه ساوه در دیدار با اصحاب وقف گفت: تبیین سنت وقف تحول در ساختار فرهنگی و اجتماعی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در دیدار با کارکنان اوقاف و امور خیریه ساوه و اصحاب وقف به مناسبت دهه وقف، گفت: در صورتی که اهمیت این سنت نبوی در جامعه تبیین شود، تحول در ساختار فرهنگی و اجتماعی ایجاد می‌کند و توسعه به معنای واقعی شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ وقف افزود: وقف این قابلیت را دارد که از طریق بسط و گسترش مشارکت مردمی در امور خیرخواهانه معضل جامعه امروز، یعنی بیکاری، را حل کند.

وی اضافه کرد: تامین مسکن ارزان قیمت برای مردم فقیر و واگذاری زمین‌های وقفی با اجاره‌ی طولانی مدت، اجاره دادن کارگاه و اماکن کسب با بهای ارزان‌تر می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

سرمایه‌های عظیم وقف را می‌توان در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی بکار گرفت

امام جمعه ساوه با بیان اینکه سرمایه‌های عظیم وقف را می‌توان در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی قرار داد تا باعث تسریع در آهنگ رشد، توسعه و استقلال اقتصادی کشور شود ادامه داد: افراد نیکوکار و خیری در جامعه هستند که هر کجا کمبود و مشکلی احساس کنند با وقف قسمتی از املاک و دارایی‌های خود این کمبود‌ها را برطرف می‌کنند.

وی بیان کرد: باید دقت شود کسانی که موقوفات در اختیارشان است چه ساختمان مسکونی، چه ملک تجاری و زمین کشاورزی باید حق و حقوق متصدیان وقف را پرداخت کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در روایات به وقف اهمیت زیادی داده شده و در فقه اسلامی کتابی تحت همین عنوان است و وقف یکی از مصادیق بارز باقیات صالحات است تصریح کرد: باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح وقف درمورد موقوفه اش سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد.

وی اظهار کرد: وقف در واقع عمل صالحی است که انسان به انتخاب خود اموال و دارایی خود را از مالکیت خود جدا می‌کند و به مالکیت حقیقی آن، یعنی خداوند باز می‌گرداند تا برای نزدیکی به پروردگار به همنوعان خود ببخشد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.