معاون اول رئیس جمهور گفت: تا به امروز کمتر به دغدغه کامیون‌داران توجه کرده‌ایم اما سعی می‌کنیم بیشتر به حرف‌های آنها توجه کنیم.

به دغدغه کامیون‌داران بیشتر توجه می‌کنیم/ با چند ماه تحمل از تحریم‌ها عبور می‌کنیمبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزرای راه و شهرسازی با بیان اینکه فرد جدیدی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را قبول کرده در شرایط بسیار دشواری قرار دارد و مسئولیت بسیار سنگینی را متقبل شده است.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در شرایط عادی کشور نیز مسئولیت بسیار سنگینی را بر عهده داشت گفتم: دو بخش اقتصادی مهم کشور از جمله مسکن و حمل و نقل در اختیار این وزارتخانه قرار دارد و انتظار عموم مردم آن است که برنامه‌ای متناسب با این مقطع تهیه و اجرا شود.

جهانگیری تاکید کرد: در شرایط تحریم بسیاری از دستگاه‌هایی که مورد توجه است در تیر‌رس دشمن قرار می ‌گیرد و دشمنان سعی می‌کنند با فلج کردن و چوب لای چرخ گذاشتن آنها به نارضایتی مردم دامن بزنند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن برای مختل کردن بخش حمل و نقل برنامه‌ریزی کرده و حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی باید با استفاده از برنامه‌های دقیق و مناسب میزان آسیب‌ پذیری تحریم‌ها به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: انتظار عموم مردم آن است که دولت برنامه مناسب تهیه کند و تاثیرگذاری تحریم‌ها را کاهش دهد.

جهانگیری با بیان اینکه خوشبختانه برای کشورمان در این بخش برنامه‌های خوبی تدوین کرده‌ایم افزود: علی رغم همه اقدامات مسئولان این بخش با شهامت و شجاعت برنامه خوبی تنظیم کرده‌اند. وضعیت جغرافیایی ایران و ارتباط با 15 کشور می تواند نقش موثری در بهبود شرایط داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در بخش ارتباط ریلی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌ایم به گونه‌ای که از چین تا اروپا به وسیله شبکه ریلی کالاها را جابجا می کنیم و در بخش داخلی توانسته ایم تمام استانها را به شبکه ریلی متصل کنیم.

وی  افزود: در دولت قبل و در دولت جدید برنامه‌های ر‌یلی را در اولویت قرار داده‌ایم و تمامی مناطق و استان‌ها را به یکدیگر متصل کرده‌ایم.

جهانگیری بیان کرد: تعدادی از استان‌ها را در سال‌های گذشته و تعدادی را امسال به شبکه ریلی متصل کرده‌ایم.همچنین اتصال شبکه‌های بنادر و ریلی را نیز به ویژه در چابهار راه‌اندازی کرده‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: را‌ه‌اندازی قطار چابهار به زاهدان و زاهدان به مشهد نیز در برنامه‌های و اولویت‌های اصلی ماست.

وی با بیان اینکه در این بخش کارهای جدی در دستور کار قرار گرفته گفت: برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد، اینچه برون، گرمسار و تهران اصفهان از مهمترین برنامه‌های ماست و در شرایط عادی و خطیر امروز به آنها نیازمند هستیم بنابراین دولت و وزارت راه و شهرسازی باید این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

جهانگیری به بخش هوایی نیز اشاره کرد و افزود: دشمن در حال ایجاد اختلال در این بخش است اما ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که در چنین شرایطی بتوانیم ناوگان‌هوایی خود را تجهیز کنیم.باید هواپیماها را از بازار تهیه کنیم نباید در بین مدیران تردیدی ایجاد شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط دشوار تر توانسته‌ایم قطعات هواپیما و خود ناوگان هوایی را تهیه کنیم افزود: به طور قطع همکاران ما با اطمینان به مردم سرویس‌های امن ارائه می‌دهند.

وی به بخش حمل و نقل دریایی اشاره کرده و گفت: سالانه دهها میلیون تن کالا و دهها میلیون تن نفت خام وارد و یا صادر می‌شود بنابراین حمل و نقل دریایی یکی از احتیاطی ترین بخش‌های این حوزه است و انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی با جدیت بیشتر این بخش را توسعه دهد.

جهانگیری تصریح کرد‌: باید سالانه کالاهایی غیر از نفت از ایران صادر  شود و دولت برای بهتر شدن حمل و نقل دریایی برنامه‌های مورد نیاز خود را  تهیه کند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: با اطمینان می‌گویم با کمک مدیران ، کارشناسان و نیروهای زبده هیچ کالای ایرانی برای حمل و نقل معطل نمی‌ماند.

وی در ادامه به حل مشکل کامیو‌ن‌داران اشاره کرد و افزود: ما درباره کامیون‌داران کمتر حرف زده‌ایم اما همیشه یکی از دغدغه‌های دولت آن بوده که اقشاری که در این حوزه فعالیت می‌کنند بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

جهانگیری ادامه داد: باید برای حل مشکل آنها گام برداریم و دولت باید با تشکل‌ها همکاری کند و به قول‌هایی که به تشکل‌ها داده عمل کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: کامیون‌داران باید بدانند در شرایط کنونی کشور اینگونه است که باید چند ماهی تحمل کنیم تا از سختی‌ها با سرافرازی عبور کنیم و به زودی دشمنان متوجه می‌َشوند که این قبیل روش‌ها جواب نمی‌دهد و باید روش دیگری از جمله احترام و عزت را برای تعامل با مردم ایران به کار گیرند.

وی در ادامه به بخش مسکن اشاره کرد و افزود: ایران کشوری است که باید در بخش مسکن بسیار وقت بگذارد و سیاست نوسازی واحدهای مسکونی روستایی را جز اصلی ترین سیاست‌های خود قرار دهد.

جهانگیری اظهار کرد: بخش‌های مهم اقتصادی کشور از جمله صنعت مسکن بسیار با اهمیت است و در این بین 50 درصد از کار را تنها مسئولان بر عهده دارند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: موتور محرک این بخش‌ها پیش از سیاست‌های درون بخشی سیاست‌های برون بخشی و سیاست‌های اقتصادی است و تمامی سیاست‌ها باید برای بخش توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی به سالگرد زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ایران یک کشور حادثه خیز است و ما در سال گذشته دو زلزله در مناطق مهم کشور داشتیم.

جهانگیری افزود: در یکی از زلزله‌ها به دلیل آنکه سیاست نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در دستور کار قرار نگرفته بود دچار خسارت‌های بسیاری زیادی شدیم و در زلزله دوم به دلیل آنکه طرح نوسازی مسکن روستایی اجرایی شده بود خسارت‌های بسیار جزیی را شاهد بودیم.

وی افزود: فردا در سالگرد زلزله کرمانشاه گزارش کامل تمامی اقدامات صورت گرفته  ارائه می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: ساخت و ساز کشور نیاز به تحول دارد و ما باید نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری را در دستور کار خود قرار دهیم و با ارائه تسهیلات با کارمزدهای پایین 6 و 8 درصد و همچنین ارائه زمین به توسعه گران،این طرح را زودتر آغاز کنیم.

وی درباره آخوندی نیز گفت: آخوندی یک عضو فعال دولت بوده و هر زمان برای مباحث اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی صحبتی انجام می‌شد وی در جلسات حاضر بوده و اظهار نظرها بسیاری می‌کرد.

جهانگیری افزود: آن بخشی که مسئول سیاست خارجی است وزیر امور خارجه است و بخش داخلی وزارت کشور است اما همه ما یک تیم هستیم و می‌توانیم از اظهار نظرهای یکدیگر استفاده کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه از پیمانکاران،‌ کارفرمایان و سایر تشکل‌ها تقاضا دارم که فعالیت‌های خود را کُند نکنند،گفت: ما سعی می‌کنیم با روش‌های جدید مالی مطالبات آنها را پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: ما بزرگترین بدهی را به پیمانکاران داریم اما سعی می‌کنیم با روش‌های جدید هر چه سریعتر این بدهی را پرداخت کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه فشارها بر دولت بوده و بعد از این هم ادامه خواهد داشت، افزود: ما مدیرانی هستیم که باید دلی دریا داشته باشیم و قرار نیست یک موضوع کوچک تبدیل به یک موضوع بزرگ شود و مردم را نگران کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما مسئولیتی پذیرفته‌ایم تا دغدغه و نگرانی مردم را بر طرف کنیم . اگر هر کدام از ما  خواسته دلمان را باز کنیم می‌توانیم هزاران گله از یکدیگر داشته باشیم اما سعی می‌کنیم برای آرامش مردم کار کنیم.

انتهای پیام/

سیاست نوسازی واحدهای مسکونی روستایی  جز اصلی ترین سیاست‌هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
بعد از شکست نقشه تحریم نقشه بعدی دشمن پولدار کردن مردمه چون فهمیده پیغمبر گفته از پولداری امت بیشتر از فقرشون میترسم چون میدونسته ثروت مادر فساد و تباهیه و ما باید برا خنثی کردن نقشه بعدی دشمن آماده باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
انشالله
آخرین اخبار