امام جمعه موقت بیرجند گفت :امنیت یکی از مؤلفه های مهم زندگی بشر و یکی از ملزومات رشد و تعالی ملتهاست. استکبار جهانی در دنیای امروز امنیت و آزادی اجتماعی بشر را سلب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حجت الاسلام نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: استکبار جهانی در دنیای امروز امنیت و آزادی اجتماعی بشر را سلب کرده است.

وی افزود : استکبار و صهیونیسم به دلیل مخالفت با اندیشه و دین ، برای استثمار و سلطه بر ملتها دست به هر جنایتی میزنند و حقوق مسلم ملتهایی مانند یمن سوریه و امثال آن ها را زیر پا می گذارند.

حجت الاسلام نوفرستی همچنین با تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم های عزاداری در ماههای محرم وصفر، از افرادی که در ایام سوگواری در یکی از شهرستان های استان اقدام به برگزاری تور گردشگری کردند انتقاد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین با گرامیداشت اول ربیع الاول، درخشنده ترین دوران اسلام مصادف با سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و همچنین ۲۴ آبان سالروز رحلت علامه طباطبایی از وی به عنوان مفسر بزرگ و شخصیت برجسته فلسفه و عرفان یاد کرد که شاگردانی همچون شهید مطهری ، شهید بهشتی و امام موسی صدر را تربیت کرد.

وی با اشاره به اینکه آزادی اجتماعی در فرهنگ ومکتب اسلامی ما با آزادی معنوی و رهایی از اسارت هواهای نفسانی معنا پیدا می کند، گفت: آزادی از طاغوتها و هواهای نفسانی فقط با تأسی به اهل بیت وتزکیه وخداگرایی محقق می شود.

انتهای پیام/ک

استکبار جهانی برهم زننده آزادی اجتماعی در جهان

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.