مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 7 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان به کشت پاییزه گندم، جو و کلزا اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد ابراهیم محمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از  ۷0۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان به کشت پاییزه گندم، جو و کلزا اختصاص یابد.

وی با تاکید بر تلاش در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حفظ سطح زیر کشت افزود: تلاش می شود تا با استفاده از بذورگواهی شده تولید را در واحد سطح افزایش داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین با اعلام آغاز کشت پاییزه در این شهرستان ادامه داد: تا بحال حدود 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان کشت شده و انتظار می رود که این میزان به بالای 7 هزار هکتار افزایش یابد.

محمدی بیان داشت: کارشناسان مدیریت آموزش های لازم را در خصوص رعایت مسایل فنی کشت از جمله کشت مستقیم، عمق کشت، استفاده از کودها و ریزمغذی ها، ضدعفونی بذور، خاکورزی حفاظتی و ... به کشاورزان انجام می دهند و همچنین از طریق آموزش های انفرادی، توزیع بروشورها و اطلاعیه های فنی سعی در افزایش آگاهی کشاورزان منطقه دارند.

وی افزود: شهرستان سرعین در تامین ادوات و توزیع نهاده های کشاورزی از قبیل کودهای شیمیایی، سموم کشاورزی، بذور گواهی و اصلاح شده هیچ مشکلی نداشته و طبق سنوات گذشته آماده ارایه خدمات به زارعین و بهره بردارن منطقه می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین در پایان از کشاورزان منطقه خواست بدلیل بارش مناسب پاییزه و با توجه به بازه زمانی کشت در منطقه و نیز احتمال برودت هوا در اسرع وقت اقدام به کشت نمایند و در این زمینه از راهنمایی های کارشناسان این مدیریت بهره مند گردند.

انتهای پیام/ح

 آغاز کشت پاییزه در شهرستان سرعین

برچسب ها: کشاورزی ، کشت گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.