استاندار کردستان از برگزاری جشن ملی گندم در اول آذرماه امسال در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی تشکل‌های بخش کشاورزی استان که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: جشن ملی گندم اول آذرماه امسال با حضور  معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان برتر گندم سراسر کشور دراین  استان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشن ملی را، بیان ظرفیت‌های استان کردستان به ویژه در بخش کشاورزی برای مسئولان ارشد کشوری و استانداران دیگر استان‌های کشور عنوان کرد.

استاندار کردستان بیان کرد: برگزاری این جشن در راستای معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان کردستان برای سایر نقاط ایران است.

وی در ادامه سخنان خود در مورد بخش کشاورزی گفت: با توجه به تولید و اشتغالزایی خوبی که بخش کشاورزی دارد این بخش هم در کشور و به تبع آن در استان کردستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مرادنیا ادامه داد: خوشبختانه دولت حامی بخش کشاورزی است و تمام نهاده‌های اساسی موردنیاز بخش کشاورزی با ارز دولتی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه حل برخی از مباحث مطرح شده در نشست امروز از عهده مسئولان استان خارج است، خاطرنشان کرد: مسایل استانی و ملی باید جداگانه دسته بندی و به آن‌ها پرداخته شود.

استاندار کردستان در پایان از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی استان خواست که با همتی مضاعف برای توسعه هرچه بیشتر این بخش در استان تلاش کنند.

گفتنی است؛ کردستان در سال جاری با تولید بیش از یک میلیون تن گندم از سطحی بیش از ۵۵۰ هزار هکتار اراضی دیم و آبی رتبه دوم تولید این محصول ارزشمند را در کشور کسب کرد.

انتهای پیام/م

برگزاری جشن ملی گندم دراستان کردستان

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.