فرماندار کرمان خسارت وارده از ناحیه آفت مگس مدیترانه‌ای را به میوه‌های شهرستان کرمان ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، مانور عملیات مقابله با مگس میوه مدیترانه‌ای و کرم گلوگاه انار در چترود با حضور مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار کرمان، امام جمعه زرند و چترود، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان، مدیر حراست و دبیر پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی و مسئولین محلی برگزار شد.
حجت الاسلام سام نژاد مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: دقت در انجام وظایف و مقابله به موقع با آفت سبب بهره مندی کشاورزان و دیگران می‌شود و علاوه براین امر موجب جلوگیری از خسارت  می‌گردد.

وی از کشاورزان خواست با توجه به توصیه‌های کارشناسی، در زمینه مقابله با آفات مشارکت همگانی داشته باشند.

بابائی فرماندار کرمان ضمن قدردانی از مسئول محلی و کارشناسان ،از کارکنان جهاد کشاورزی خواست تمام توان علمی و عملی خود را با همکاری تمامی ارگان‌های ذیربط بکار ببندد تا خطرات و خسارات ناشی از آفات را به حداقل برسانند.

فرماندارشهرستان کرمان اشاره کرد: در نیمه شهریور ماه مگس میوه مدیترانه‌ای در گلباف مشاهده شد و متاسفانه هم اکنون در کل شهرستان مشاهده شده است و در حد ۳۱۵ هکتار منطقه آلوده شده که مبارزه با آن شروع شده است.

وی خسارت وارده از ناحیه آفت مگس مدیترانه‌ای را به میوه‌های شهرستان کرمان ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

بابایی در خصوص کرم گلوگاه انار بیان داشت: ۹۲۰ هکتار انارستان در شهرستان کرمان وجود دارد که همگی در معرض این آفت هستند که باغداران می‌توانند به کارشناسان جهاد کشاورزی مراجعه وراهکار‌های مقابله با آن را درکلاس‌های آموزشی، تأمین سم، ایجاد دستگاه‌های شناسایی آفت، ایجاد پایگاه‌های مردمی در مساجد برای کنترل و مبارزه این آفت اعلام همکاری کرد و از تمام کشاورزان درخواست کرد که این آفت را جدی بگیرند و با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ی

۹۲۰ هکتار انارستان در شهرستان کرمان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.