عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: پول‌های سرگردان و نقدینگی‌ نباید وارد بازار مسکن شود، زیرا زمینه‌ساز جهش قیمتی در این بازار خواهد شد.

پول‌های سرگردان نباید وارد بازار مسکن شوند/ رکود تورمی‌ بازار مسکنحسن محتشم عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار مسکن در 6 ماهه ابتدای سال شاهد رشد قابل توجه قیمت بوده است، گفت: در مهر ماه بازار مسکن وارد رکود شد و این رکود تورمی‌ تا آبان ماه امسال ادامه داشت.

وی ادامه داد: قیمت مسکن در برخی نقاط تهران و کشور افزایش یافته اما به دلیل آنکه قدرت خرید مسکن کاهش یافته است، بنابراین این بازار وارد رکود شده و بسیاری از متقاضیان مسکن توان خرید خود را از دست داده‌اند.

محتشم افزایش نرخ ارز و بالا رفتن هزینه‌های عادی متقاضیان مسکن را از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن بیان کرد و افزود: بسیاری از متقاضیان توان خرید مسکن را ندارند و این کالا تبدیل به یک کالای ثانویه‌ برای مردم شده است و بهبود این امر نیازمند اجرایی کردن برنامه‌های صحیح و درست در این بخش است.

عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار کرد: امیدواریم سرمایه‌ها، نقدینگی و پول‌های سرگردان در اقتصاد کشور وارد بازار مسکن نشود، زیرا نتیجه این امر افزایش شدید قیمت خواهد شد و همین موضوع برای متقاضیان‌ مشکل‌ساز می‌شود.

وی تأکید کرد: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که پول‌های سرگردان تا به امروز وارد این بازار نشده و امیدواریم با بهبود اقتصاد کشور و اصلاح فرآیندهای پول‌های سرگردان بتوانیم مانع ورود نقدینگی به این بازار شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
اصلا چرا باید خود مردم خانه هایشان را اجاره و رهن بدهند؟ باید یک نهاد واسط که کارش دقیقا این باشه ایجاد بشه که هم جلوی چندخانه دارها گرفته بشه هم قیمتها کنترل شده باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
مسکن رو با این قیمتها نابود کردین رفت! پولهای سرگردان هم یک داستان خبری جدیده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
خود مسئولین میگن بسازبفروشها به مناطق شمال شهر روی آوردند و فقط اونجاها میسازند! هر صنفی فکر خودشه هیچکس به فکر دل مردم نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
همه ميگن بهترين جا براي پولاي سرگردان مسكنه كه شغل توايد ميكنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
وقتی ساخت و ساز توسط افراد بی تخصص انجام شود ، مسکن به کالای سرمایه ای تبدیل میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
یکی از دوستان رشته اش فوق دیپلم حسابداری است اما در مناطق بالاشهر تهران داره بساز بفروشی میکنه! نظام مهندسی چکاره است فقط از ملت پول میگیرند آزمونهای غیراستاندارد برگزار میکند؟!
آخرین اخبار