حبیب دهقان نسب بازیگر نمایش رسول گفت:نمایش میدانی اولین تجربه من است و برای من جالب است که در یک شب در مقابل سه هزار تماشاگر بازی کنم.

حبیب دهقان نسب بازیگر نمایش «رسول» در گفتگو با خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص شخصیت رسول اظهار داشت: رسول در وهله اول انسانی بود که به فراخور شرایط تبدیل به یک فرد اوباش شده بود، اما در طول مسیرزندگیش دچار تغییر و تحول می‌شود و صدوهشتاد درجه اندیشه، تفکر ونگاهش به هستی تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه رسول سوژه نمایش ما بعد از تغییر، به مرید سر سخت امام حسین علیه السلام تبدیل می‌شود، بیان کرد: شخصیت رسول یک شخصیت واقعی است و البته برخی از شخصیت‌های دیگر این نمایش واقعی هستند مثلا آقای هژیرآزاد نقش یک روحانی را دارد که در تبریز معروف بوده و در زندگی و تحول رسول نقش موثری داشته است.

دهقان نسب تصریح کرد: من در این نمایش دو نقش را ایفا می‌کنم نقش سرهنگ شاه میریان که شخصیت نظامی دارد و براساس دستور آن دوران با دسته‌های زنجیر زنی و سینه زنی مخالفت می‌کند. نقش دیگر، نقش سید که هیئت دارمحله است و در تحول رسول موثر بوده، اما این دو نقشم تفاوت‌های زیادی با هم دارند درواقع همین موضوع جذابیت زیادی برای من داشت.

وی درباره حضورش در این کار گفت: من به دعوت حمیدرضا نعیمی از نمایشنامه نویس‌های قدیمی وارد کار شدم ومتن را خواندم، ضمن اینکه تئاتر میدانی اولین تجربه من است و من به عنوان یک بازیگر دوست دارم تجربه‌های متفاوتی داشته باشم و برای من جالب است که در یک شب در مقابل سه هزار تماشاگر بازی کنم.

گفتنی است؛ نمایش «رسول» با ۱۵۰ هنرور ۱۰ بازیگر اصلی دارد، حمیدرضا نعیمی، حبیب دهقان نسب، کاظم هژیر آزاد از بازیگران این نمایش هستند این اثر یک نمایش میدانی با دکوری عظیم محسوب می‌شود.

نمایش «رسول» از ۶ تا ۱۸ آبان هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ در بوستان نوروز مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: تئاتر ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار