امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اتحاد و انسجام ملی مهم‌ترین راهبرد اساسی در برهه کنونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ حجت السلام سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد  در مراسم ۱۳ آبان یزد باگرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و یاد و خاطره شهدای دانش آموز و انقلاب اسلامی به بررسی مفهوم استکبار از نگاه دین، قرآن و انقلاب پرداخت و گفت : استکبار عامل استعمارگری در دنیای کنونی است و مظهر آن آمریکا است.

حجت السلام مدرسی با اشاره به اینکه استکبار فرهنگ زشت و ناپسندی است افزود: خود برتر بینی، زیاده خواهی و ظلم به ملت‌های آزاده از جمله ویژگی‌های استکبار است.

وی  با بیان اینکه چهل سال است ملت ایران به تبعیت از امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی فرهنگ استکبار ستیزی را به عنوان راهبرد روشن در پیش گرفته  است به تشریح دست آورد‌های انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام مدرسی  استقلال سیاسی – اقتصادی ، فرهنگی و نظامی ایران اسلامی را مرهون روحیه استکبار ستیزی ملت ایران دانست و گفت : علیرغم اینکه بسیاری از کشورهای منطقه به استکبار وابسته اند اما ایران اسلامی در همه مراحل استقلال خود را حفظ کرده است .

وی اقتدار منطقه ای و گسترش حوزه نفوذ قدرت نرم ایران در منطقه را از دیگر دستاوردهای چهل ساله ایران اسلامی برشمرد و افزود : ایران توانسته به جهت موفقیت در برابر جبهه تکفیری و تروریستی در دنیا خود را به عنوان قدرت تثبیت کننده و آرامش بخش معرفی کند .

سخنران مراسم افزود : امروز احساس می کنیم قدرتهای مستکبر با چالش های بین المللی مواجهه اند و فروپاشی قدرت استکبار به برکت استکبار ستیزی ملت ایران است .

پیروی از ولایت فقیه رمز موفقیت و پیشرفت کشور

حجت الاسلام مدرسی دستیابی به استقلال علمی و اقتدار علمی را از دیگر دستاوردهای ملت ایران در طول چهل سال عنوان کرد و گفت :با همه دشمنی های استکبار با ملتهای مسلمان ما توانستیم به اقتدار علمی دست یابیم و بخاط همین اقتدار علمی است که امروزدشمن مقهور قدرت ملت ایران شده است .
سخنران مراسم اتحاد و انسجام ملی را راهبرد اساسی ملت ایران در برهه کنونی دانست و افزود :تقویت روحیه اعتماد به نفس ملت ایران استفاده از مدیریت کار آمد ، جهادی و جوان از دیگر ضرورتهای امروز جامعه انقلابی ماست .

حجت الاسلام مدرسی در پایان خاطر نشان کرد : امروز همه وظیفه داریم تا همراه موتور محرک انقلاب اسلامی که همان ولایت فقیه است حرکت کنیم .
وی از مسئولان خواست تا با تکیه به ظرفیتهای درونی و تقویت نیروهای اقتصادی ، قدرت معیشت مردم و ارزش پول ملی را افزایش دهند .

در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند اما شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
 بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی،۱۳ آبان را به‌روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.