عضو شورای شهر تهران گفت: با خرید باغات خصوصی، فضای سبز عمومی شهر تهران 47 هزار متر افزایش یافته است.

افزایش 47 هزار متری فضای سبز عمومی تهران با خرید باغات خصوصیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به عملکرد سازمان بوستان‌ها در حفظ باغات شهر تهران اظهار کرد: در بودجه سال 97 مقرر شد تا 50 درصد از عوارض حاصل از ماده 7 حفاظت از باغات صرف تملک باغاتی شود که خصوصی هستند و باید به فضای عمومی اختصاص یابند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تا اول آبان 106 میلیارد تومان از جرائم قطع درختان به دست آمده که از این مبلغ 52 درصد از منطقه یک به دست آمده، 8.6 درصد از 6 منطقه دیگر و 11.7 درصد هم مربوط به 16 منطقه دیگر است.

وی افزود: باید به این مناطق توجه ویژه کرد و در حوزه شهرداری هم نسبت به صدور پروانه ساخت در آن‌ها دقت کرد.

صدراعظم نوری تصریح کرد: از این 106 میلیارد تومانی که رأی صادر شده تاکنون تنها 48 میلیارد تومان وصول شده و طبق هماهنگی با سازمان بوستان‌ها و شهرداری صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در منطقه 7 باغی به ارزش 112 متر و به ارزش 10 میلیارد تومان تملک شده است، افزود: در منطقه 10 باغ نظر به مساحت 5 هزارمتر و به مبلغ 10 میلیارد تومان با اعتبارات ماده 7 تملک شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه 2 و 14 دو باغ عبقری و وثوق‌الدوله که متعلق به بنیاد است، تهاتر شد، گفت: باغ عبقری به مساحت 12 هزار متر و وثوق‌الدوله با 25 هزار متر به تملک شهرداری آمده تا در اختیار مردم قرار گیرند.

وی افزود: در مجموع 47 هزار و 352 متر از این طریق به فضای عمومی سبز تهران اضافه شده است که من از همکارانم در شهرداری تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار