رئیس شورای شهر تهران گفت: خروج آمریکا از بر‌جام سبب شده کشورهایی مثل ژاپن و کانادا امروز آمریکا، عربستان و اسرائیل را به عنوان مثلث بی‌تعهدی بشناسند.

آمریکا، اسرائیل و عربستان مثلث بی‌تعهدی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن روز 13 آبان اظهار کرد: امروز که روز استکبارستیزی‌ است، با بازگشت تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا همزمان شده و این همزمانی نشان دهنده حقیقت مهمی است که خوی استکباری آمریکا را برملا می‌سازد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بعد از خروج ترامپ‌ از برجام‌ در تاریخ بین‌الملل چند دو قطبی شکل گرفت، گفت: این دو قطبی‌ها شامل منطق و بی منطقی، صلح و جنگ طلبی، پایبندی به تعهدات و بی تعهدی است.

وی افزود: اگرچه توطئه‌های ترامپ علیه کشور موجب فشار اقتصادی شده و بخش‌های آسیب پذیر را دچار مشکل کرده است، اما ابعاد دیپلماتیک‌ این مسئله را نمی‌توانیم نادیده بگیریم که چگونه کشورهایی مانند ژاپن و کانادا در مقابل آمریکا قرار گرفته‌اند و مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان را به عنوان مثلث‌ بی‌تعهدی در نظر گرفته‌اند.

هاشمی تصریح کرد: اگر مردم بخواهند فشار را تحمل کنند، ما مسئولان هم باید خود را از بی مسئولیتی دور کنیم و اگر به مسئولیت‌های خود عمل کنیم، در آینده صدای ما در جهان شنیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار