رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از اول ماه صفر تاکنون ۴۰ هزار و ۷۶۳ زائر در شلمچه به بیمارستان صحرایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهرام مقام رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تعداد ۳۹ هزار و ۴۰۴ زائر به صورت سرپایی، یک هزار و ۳۵۹ زائر بستری موقت و ۳۴۵ زائر نیز به بیمارستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان اعزام شدند.

وی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۲۸۷ خانم از خدمات فوریت‌های مامایی و ۴۷۲ نفر نیز از خدمات دندانپزشکی استفاده کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان به استقرار حدود ۴۵۰ موکب در مسیر خرمشهر تا گذرگاه اربعین ۹۷ اشاره کرد وگفت:درایام اربعین حسینی سه هزار و ۷۶۹ مورد کلرسنجی و ۱۸۴ نمونه برداری میکروبی آب از مخازن آب انجام شده و یک میلیون ۵۶۵ هزار و ۲۰۰ لیتر آب گندزدایی شد.

مقام افزود:همچنین ۸۴۴ بازدید از تاسیسات رفاهی شامل حمام و سرویس بهداشتی، ۶ هزار و ۴۱۰ بازدید از مواکب و اماکن اسکان و مراکز پخت غذا انجام شده است.

وی گفت: همچنین بیش از ۴۱ هزار ماسک بین زائران اربعین در مرز شلمچه توزیع شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:۱۶ هزار و ۵۰۸۰۳ زائر آموزش‌های خود مراقبتی را فرا گرفته ضمن اینکه به ۹۹۰ نفر مراقبت سندرمیک ارائه شد.

در ایام اربعین امسال بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان با ظرفیت ۱۳۰ تخت بستری در گذرگاه مرزی شلمچه برپا شد و به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کرد.

انتهای پیام/ د

درمان زوار در بیمارستان صحرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.