رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از اول ماه صفر تاکنون ۳۲ هزار و ۶۰۷ زائر در شلمچه به بیمارستان صحرایی این دانشکده مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهرام مقام رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تعداد ۳۱ هزار و ۳۹۶ نفر به صورت سرپایی، یک هزار و ۲۱۱ زائر در بیمارستان صحرایی بستری موقت و ۲۷۷ نفر نیز به بیمارستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان اعزام شدند.

وی افزود: یک هزار و ۷۳۴ خانم با مراجعه به پایگاه خدمات فوریت‌های مامایی بهره‌مند شدند و ۴۱۲ بیمار نیز خدمات دندانپزشکی استفاده کردند ضمن اینکه برای ۴۸۵ زائر پودر اوآراس تجویز شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان تعداد مخازن آب موجود در گذرگاه مرزی شلمچه را ۱۴۷ مخزن برشمرد و گفت: تاکنون یک هزار و ۴۱۴ مورد کلرسنجی و ۱۷۲ نمونه برداری میکروبی آب از مخازن آب انجام شده و یک میلیون ۴۲۲ هزار و ۹۰۰ لیتر آب گندزدایی شده است.

مقام به سمپاشی و گندزدایی مساحتی معادل هشت هزار و ۴۵۸ متر مربع در شلمچه اشاره کرد و افزود:همچنین یک هزار و ۲۳۴ مورد کنترل موادغذایی در مواکب با دستگاه‌های پرتابل انجام شده و ۷۴۴ مورد بازدید از تاسیسات رفاهی از جمله حمام و سرویس بهداشتی انجام شد.

وی همچنین به ارائه تعداد ۶۳۹ مراقبت سندرمیک اشاره کرد و گفت:به ۱۵۴ هزار و ۵۰ زائر با ارائه بروشور آموزش‌های لازم در خصوص خود مراقبتی را فرا گرفتند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: همچنین تاکنون ۳۱ هزارو ۴۶۲ ماسک بین زائران اربعین در مرز شلمچه توزیع شده است.

بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان با ظرفیت ۱۳۰ تخت بستری در گذرگاه مرزی شلمچه برپا شده و در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.

انتهای پیام/ د

درمان زوار اربعین در شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.