بخشدار مرکزی ریگان گفت: انعقاد قرارداد ۲۴ روستای شهرستان ریگان جهت آسفالت معابر انجام شده است که به زودی کار آسفالت معابر در این روستا‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،شهرستان ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می‌باشد که بروز گرد وغبارباعث مشکلات تنفسی برای شهروندان اهالی این روستا‌ها می‌شود

با توجه به اینکه بسیاری از روستا‌های شهرستان در حاشیه کانون بحران فرسایش بادی قرار دارند این امر باعث شده است که هر روز بر مشکلات روستا‌های ریگان افزوده شود.

با وزش طوفان‌های شدید شن وگرد وغبار عمق فاجعه در این روستا‌ها اغاز می‌شود واهالی این روستا‌ها را خانه نشین می‌نماید.

اما در اقداماتی نهالکاری در ۷۰۰ هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی در روستا‌هایی که در کانون بحران فرسایش قرار دارند آغاز شده است که این امر نقش به سزایی در مهار گردوغبار در این منطقه خواهد داشت.

اما یکی دیگر از اقدامات در این منطقه آغاز آسفالت معابر روستا‌های شهرستان جهت جلوگیری از گرد وغبار می‌باشد .

روستا‌هایی که اکنون بوی آبادی در آن‌ها مشاهده می‌شود واین امر باعث خوشحالی اهالی این مناطق شده است.

بخشدار مرکزی ریگان گفت:آسفالت معابر ۱۰ روستای شهرستان ریگان با اعتبار هر کدام ۸۰۰ میلیون ریال انجام شد که بیش از ۲۵۰۰ خانوار ریگانی از مزایای آن‌ها بهر‌ه مند شدند.

محمد برزنگ تصریح کرد:  انعقاد قرارداد ۲۴ روستای شهرستان ریگان جهت آسفالت معابر انجام شده است که به زودی کار آسفالت معابر در این روستا‌ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هر کدام از این روستا‌ها بیش از ۶ هزار متر مربع آسفالت انجام خواهد شد اظهار کرد: در روستا‌های پر جمعیت ۱۲ هزار متر مربع آسفالت انجام خواهد شد.

بخشدار مرکزی ریگان اظهار کرد: با آسفالت معابر روستا‌های شهرستان شاهد کاهش گرد وغبار در روستا‌هایی که در کانون بحران فرسایش بادی قرار دارند خواهیم بود.

برزنگ اظهار کرد: تمام تلاش ما آسفالت معابر روستا‌هایی که در در کانون بحران فرسایش بادی و گردوغبار قرار دارند.

وی عنوان کرد: سایر روستا‌هایی که در این فاز آسفالت معابر قرار نگرفته اند در آینده نزدیک انجام خواهند شد .

در شهرستان ریگان ۳۰۲ پارچه ابادی وجود دارد که نیمی از روستا‌های شهرستان در محاصره شن‌های روان قرار دارند.

انتهای پیام/ی

آسفالت معابر در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار