سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از کشف آثار و نشانه های تمدن به جامانده از انسان دوران پیش از تاریخ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،ایمانعلی ایمانی، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر صبح امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: به غیر از نقوش صخره ای یا سنگ نگاره های دو روستا در بخش مرادلو در 10 مکان جدید نیز آثاری کشف شده است.

وی افزود: گستردگی و فراوانی سنگ نگاره ها  و تنوع حکاکی منطقه مشکین شهر یکی از نمونه های کم نظیر در نقوش صخره ای ایران و جهان است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر به ضرورت تداوم مطالعات نقوش صخره ای اشاره کرد و بیان داشت: نقش های کشف شده از انسان های در حالت شکار با کمان، سواره در حال رفتارهای موزون و جادوگرانه است.

ایمانی ادامه داد: استل های بز کوهی، نقش های لنگر کشی میادین شکار گوزن به صورت های فردی و جمعی، تیراندازی و صحنه های جنگ نشانگر سکونت انسان در پیش از تاریخ بخش دیگری از نقش و نگارها است.

وی سنگ نگاره های منطقه مشکین شهر را که دارای نقش مایه های متنوع انسانی، حیوانی و نمادین هستند، فرصت مغتنمی در جهت افزایش بهره وری های هنری و توسعه گردشگری شهرستان و استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

کشف آثار تاریخی در مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.