رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: این استان از مناطق امن به لحاظ قاچاق اشیا و تخریب بناهای تاریخی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا علیپور، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اردبیل ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندهان یگان حفاظت اداره کل تصریح کرد: در مقایسه با سایر استان ها، عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در صیانت از آثار تاریخی ستودنی است.

وی افزود: با توجه به اشرافیت مطلوب اطلاعاتی و تعامل سازنده استان اردبیل توانسته به عنوان یکی از استان های امن کشور شناخته شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان متذکر شد: حوزه پیشگیری در نیروی انتظامی نوبنیاد است و در پنج دستگاه اجرایی یگان حفاظت تعریف شده که در بین یگان های حفاظت عملکرد میراث فرهنگی استان مطلوب ارزیابی می شود.

علیپور گفت: یگان های حفاظت در ادارات میراث فرهنگی، دادگستری منابع طبیعی، زندان ها و مسکن و شهرسازی تعریف شده و در اداره کل میراث فرهنگی هدف ما صیانت از هویت ملی و تمدنی است.

وی تاکید کرد: همچنین مبارزه با قاچاقچیان آثار باستانی از دیگر وظایف تعریف شده بوده و انتظار ما فعالیت ادارات با محوریت پیشگیری از وقوع جرم  است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان به ضرورت تعامل سازنده شهرستان ها و اشرافیت اطلاعاتی جهت صیانت از آثار تاریخی تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

صیانت از آثار تاریخی ستودنی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.