دست به دست هم داده بودند تا صدایشان را همه بشنوند، اما رمقی دیگر در تنهایشان نبود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ ۱۳ آبان بود و از ۱۳ آبان ۱۳۴۳ که امام خمینی(ره) رهبر مردم ایران به دلیل اعتراض به قانون استعماری آمریکایی قضاوت کنسولی ،توسط عمال شاه به ترکیه تبعید شد ۱۴ سال می‌گذشت.

آن سال‌ها امام خمینی (ره) به قانون استعماری قضاوت کنسولی که شاه می‌خواست به آمریکا ئی‌ها بدهد اعتراض کرد و تبعید شد، اما سال ۵۷ بود ودیگر همه صدای خمینی (ره) را شنیده بودند حتی دانش‌آموزان هم می‌دانستند که حکومت استبداد شاه وابسته به استعمار و بازیچه دست آمریکاست.

چکیدن خون یاران دبستانی از چنگ آمریکا

۱۳ آبان ۵۷ و خروش دانش آموزان انقلابی

تقویم صفحه ۱۳ آبان را نشان می‌داد؛ دانش آموزان انقلابی خون غیرتشان به جوش آمده بود و با تعطیل کردن کلاس درس به سمت دانشگاه تهران راه افتادند تا صدای اعتراضشان به حکومت شاه را با یکدیگر فریاد بزنند.

جوانان پرشور گروه گروه وارد محوطه دانشگاه تهران می‌شدند و در زمین چمن دانشگاه به هم می‌پیوستند؛ عقربه‌های ساعت ۱۱ صبح را نشان می‌داد، دانش آموزان و دانشجویان حالا دیگر باهم یک صدا شده بودند؛ مأموران ابتدا با باطوم وگلوله‌های اشک آور به جان دانش آموزان  افتادند.اما جوانان و نوجوانان راسخ تر و بلندتر الله اکبر را فریاد زدند، مأموران  رگبار گلوله‌های جنگی  را بر  جمعیت بستند، اما صدای الله‌اکبر جمعیت همچنان ادامه داشت.

چکیدن خون یاران دبستانی از چنگ آمریکا

رگبار رژیم پهلوی بر روی دانش آموزان و دانشجویان انقلابی

صدای رگبار و بوی بارت در هوا پیچید و جوانان و نوجوانان مانند برگ خزان پاییزی به زمین افتادند دست بر ماشه هدف نامعلوم می‌چکید و  خون از گلوگاه تفنگ و دانش آموزان و دانشجویان و رنگ هایشان مانند رنگ‌های پاییز سرخ، زرد و سفید شد.

۵۶ نفر شهید شدند و در خون خود غلطیدند صد‌ها نفر دیگر مجروح شدند جوانانی که دست به دست هم داده بودند تا صدایشان را همگان بشنوند، اما دیگر در تنهایشان رمق نبود.

امام خمینی (ره) پیام دادند ((... عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.))

چکیدن خون یاران دبستانی از چنگ آمریکا

۱۳ آبان ۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سالروز شهادت دانش آموزان 

وعده صادق محقق شد ۳ ماه بعد انقلاب به پیروزی رسید و یک سال بعد در ۱۳ آبان ۵۸ سالروز شهادت شهدای دانش آموز همرزمان انقلابیشان که می‌دانستند همه توطئه‌های پهلوی از سفارت آمریکا سرچشمه می‌گیرد، لانه جاسوسی را اشغال کردند.

امام خمینی(ره) نیز در پیامی  ضمن حمایت از این حرکت انقلابی آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول خواندند و به این ترتیب آخرین سنگر استعمار آمریکا در ایران برچیده شد.

چکیدن خون یاران دبستانی از چنگ آمریکا

خون جوانان و نوجوانان انقلابی به ثمر نشست و آمریکا که آنقدر گستاخ شده بود که  قانون استعماری قضاوت کنسولی را پیگیری می‌کرد حالا آخرین سنگرجاسوسی خود را هم از دست داد؛ واین واقعه تاریخی  ناخودآگاه این سرود رادر ذهن  متبادر می‌کند که آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو.

چکیدن خون یاران دبستانی از چنگ آمریکا

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.