مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت:اعلام خواهرخواندگی بندر صحار عمان و بندر چابهار ایران در آینده نزدیک با حضور مقامات استان نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، جلالزایی مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از برگزاری جلسات با مسئولان کشور عمان در زمینه توسعه توریسم میان دو کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موارد مورد بحث خواهرخواندگی بندر صحار عمان و بندر چابهار ایران است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، این اقدام در ایجاد همبستگی و توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، بازرگانی که نهایتا رونق و رواج گردشگری و دوستی بیشتر ملت‌ها را به همراه خواهد داشت حائز اهمیت است.

وی در ادامه بیانات خود به برگزاری نمایشگاه گردشگری سلامت عمان و حضور ایران در این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان معرفی شد.

وی افزود: چاپ بروشور‌های دوزبانه، ارائه بسته‌های فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های درمانی و جاذبه‌های گردشگری استان از جمله اقداماتی است که در راستای معرفی استان در این نمایشگاه صورت گرفت.

جلال زایی افزود: نشست با فعالین بخش خصوصی و توراپراتور‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه تور‌های ورودی از دیگر برنامه‌ها بود که سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه به عنوان مقصد جدید گردشگری ایران معرفی شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ درصد جمعیت کشور عمان را اقوام بلوچ تشکیل می‌دهند، بیان داشت: حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان فرصت بسیار خوبی برای استان سیستان و بلوچستان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم با تداوم حضور استان سیستان و بلوچستان در چنین نمایشگاه هایی، همه دستگاه‌ها با هم مشارکت و هم افزایی داشته باشند تا از چنین فرصت‌هایی نهایت استفاده را برده و گردشگری استان را بیش از پیش معرفی کنیم.

این مسئول ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان یک استان متفاوت با ظرفیت‌های فراوان است و این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بویژه توانمندی‌های درمانی و گردشگری سلامت استان است.

وی درباره دستاورد‌های حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان گفت: دستاورد بزرگ این حضور این بود که توانستیم برای جشنواره فرهنگی هنری و گردشگری شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در عمان و اجرای موسیقی بلوچستانی و سیستانی در سالن بزرگ اپرای سلطان مسقط برنامه ریزی کنیم.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، دستاورد دیگر حضور در این نمایشگاه جذب چند سرمایه گذار عمانی بود که به دنبال سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در سیستان و بلوچستان هستند.

وی یادآور شد: در عمان جلساتی با سفیر ایران در این کشور، ایرانی‌های مقیم عمان و مسئولان آژانس‌های مسافرتی عمان برگزار شد که به زودی در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.

این مقام مسول در استان سیستان و بلوچستان افزایش پرواز‌ها از مسقط به چابهار و از مسقط به زاهدان و نیز لغو روادید عمانی‌ها به ایران را از دیگر دستاورد‌های مهم حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان، اعلام کرد.

وی همچنین از پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان جهت برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در چابهار خبر داد و گفت: هم اکنون در حال رایزنی و برنامه ریزی در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/پ

خواهرخواندگی بندر صحار عمان و بندر چابهار ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار