معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بعنوان میراث معنوی در فهرست ملی کشور به ثبت رسید.

راهپیمایی اربعین به عنوان میراث معنوی به ثبت رسید به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   محمد خیاطیان  معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در رشت گفت: این اقدام به پاس ارج گذاری به این مراسم معنوی انجام شده است.

وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی کشور با این اقدام گام کوچکی در راستای ترغیب و حمایت از این حماسه معنوی برداشته است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود گردشگری را ظرفیتی برای ارزآوری کشور توصیف کرد و افزود: منابع دولت در تامین نیازهای حوزه گردشگری محدود و مشکلات بسیار زیاد است؛ در همین راستا می بایست تلاش کرد تا از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت و این همراهی و تعامل، تهدیدها را تبدیل به فرصت خواهد کرد.

خیاطیان با بیان اینکه بدون برنامه ریزی صحیح هیچ ارگانی به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد: قانونگزار قوانین متعددی را در عرصه گردشگری برای بر طرف ساختن نیازها در این حوزه پیش بینی کرده که یکی از آنها تدوین سند توسعه گردشگری است.

وی ادامه داد: متاسفانه بدلیل فقدان برنامه ریزی صحیح با چشم اندازهای ترسیم شده فاصله داریم و آنچه امروز باید اتفاق بیفتد، نگاه تعاملی است.

وی افزود: با توجه به نگاه گردشگری و وجود ظرفیت نوار ساحلی ، امروز استان های شمالی کشور می بایست در تعامل با یکدیگر ، کریدور گردشگری تعریف و بر این اساس جذب گردشگر خارجی کنند.

خیاطیان فقدان برنامه ریزی برای هجمه گردشگر داخلی در زمان های خاص به گیلان را تهدید عنوان کرد و گفت: محیط زیست بسیار شکننده است و فقدان برنامه ریزی برای خیل عظیم گردشگران در زمان خاص می تواند مشکلات عدیده زیست محیطی ایجاد کند.

انتهای پیام/س

راهپیمایی اربعین ثبت ملی شد
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.