۱۹۰۰ پروژه گردشگری در کشور وجود دارد/  آمار ورود گردشگر خارجی به کشور 51 درصد افزایش یافترئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: یک هزار و ۹۰۰ پروژه گردشگری با ۴۳۰هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور در حال اجراست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی  در بازدید از کاخ فلاحتی ایلام گفت: مقرر شد سازمان عمران و بهسازی شهری  و شهرداری ایلام ۵۰ درصد و استانداری ایلام نیز ۵۰ درصد هزینه خرید این کاخ را تقبل کند.

وی افزود: مبلغ خرید این کاخ در حساب صندوق توسعه کشاورزی قرار می گیرد و پس از آن کاخ فلاحتی با کاربری باغ‌موزه در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی   گفت: ۱۹۰۰ پروژه گردشگری با ۴۳۰هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور در حال اجراست.

مونسان افزود: در بخش تسهیلات اشتغال کم‌بهره روستایی بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته است که مردم می توانند از این فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کنند.

وی یادآور شد: همچنین آمادگی لازم وجود دارد از محل صندوق توسعه ملی وام با بهره ۱۴درصد بدون سقف به متقاضیان ساخت هتل اعطا شود.

 

آمار ورود گردشگر خارجی افزایش یافته است

مونسان ادامه داد: سال گذشته در مجموع پنج میلیون و 100 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند که اگر امسال به همین روند ادامه داشته باشد به آمار حدود هفت میلیون گردشگر خارجی دست پیدا می کنیم.

وی افزود: تفاوت نرخ ارز برای بخش های مختلف مشکلاتی را ایجاد کرد اما در امر صادرات و ورود گردشگر تاثیر مثبتی داشت و باعث شد بسته های سفر به شدت ارزان شود.

مونسان یادآور شد: با توجه به اقداماتی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی انجام می دهد همه دستگاه ها موظف شدند تمهیداتی را بیاندیشند که کمترین آسیب به بخش های مختلف وارد شود بر این اساس در حوزه گردشگری اگر چه با کاهش ورود توریست های اروپایی مواجه شدیم اما با تمهیدات انجام شده در حوزه توریست منطقه ای رشد داشتیم.

وی افزود: توریست منطقه ای وارد شده به کشورمان بیشتر در حوزه توریست سلامت هستند که از توریست اروپایی گران تر است.
مونسان ابراز امیدواری کرد: اروپایی ها به تدریج متوجه شوند نوسان نرخ ارز ارتباطی با امنیت کشور ندارد و تعداد گردشگران اروپایی نیز در نیمه دوم به حالت عادی بازگردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: در بخش صنایع دستی سال گذشته 500 میلیون دلار صادرات داشتیم که 250 میلیون دلار آن از مبادی گمرک و 250 میلیون دلار به صورت چمدانی و سوغات بوده است و تلاش می شود این میزان صادرات امسال به 2 میلیارد دلار برسد.

مونسان تاکید کرد: ایجاد اشتغال در محروم ترین نقاط کشور مهمترین مزیت صنایع دستی است که تحریم ناپذیر است و شرایط سخت کشور روی آن تاثیری ندارد.

به گفته وی رئیس جمهور بر خدمت رسانی به زوار تاکید دارند و تمامی دستگاه ها تلاش می کنند پذیرایی از زوار اربعین به بهترین شکل انجام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.