استاندار گلستان گفت: تکثر و افزایش خودرو در شهرها نباید به معنای افزایش حوادث ترافیکی در درون شهرها باشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان صبح امروز جمعه ۱۱ آبان در چهارمین جلسه شورای ترافیک استان گلستان که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور برگزار شد گفت: تکثر و افزایش خودرو در شهر‌ها نباید به معنای افزایش حوادث ترافیکی در درون شهر‌ها باشد و باید بتوانیم مباحث ترافیکی را به درستی مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: در پروژه کمربندی گرگان قصور صورت گرفته و باید با رفع مشکلات هرچه سریعتر این کمربندی به اتمام برسد.

استاندار گلستان افزود: مبلغ یک میلیارد تومان از منابع در اختیار استاندار را به نصب دوربین در جاده‌های استان برای کاهش حوادث رانندگی اختصاص می‌دهیم.

وی گفت:موتور سیکلت سواران  با آموزش و اقدامات پیشگیرانه از طریق خانواده‌ها و متولیان امر آگاه شوند تا حوادث این حوزه کاهش یابد.
هاشمی گفت: کمیته‌ای با حضور معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راهداری، پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان وضعیت مجروحین جاده‌ای که پس از ورود به بیمارستان فوت می‌کنند را در استان و در مقایسه با ۳۱ استان بررسی کرده و گزارشی را ارائه دهند.
استاندار گفت: خزانه کل کشور و سازمان برنامه و بودجه حقوق استان‌ها از قانون تجمیع عوارض و یا مبالغ اخذ شده جرایم راهنمایی و رانندگی هر استان را به همان استان اختصاص دهند، در حالیکه در سال ۹۶ شاهد تخصیص ۱۶ درصدی و در سال ۹۷ هیچ تخصصی صورت نگرفته است.

وی گفت:  قوانینی همچون مالیات بر ارزش افزوده و جرایم راهنمایی که بسختی مصوب شده، اجرایی شوند و دیوان محاسبات عدم اجرای آن را مورد بررسی جدی قرار داده شود.

سید مناف هاشمی افزود: هلال احمر استان ، پد‌های هلی کوپتری که از محل اعتبارات مدیریت بحران ایجاد کرده است را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی نیز قرار دهد تا از این ظرفیت‌ها برای کمک به حادثه دیدگان استفاده شود.

انتهای پیام/م
 

صحبت های استاندار گلستان در جلسه شورای ترافیک

برچسب ها: استانداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.