ارشد نظامی آجا از اجرای طرح کشوری مردمیاری اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نزاجا) در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سرتیپ دوم ستاد محمد غفاری ارشد نظامی آجا در استان امروز در دیدار با استاندار گلستان گفت: این طرح برای نخستین بار به مدت سه روز از ۹ تا ۱۱ آبان در شهر انبارالوم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح، طرح درمانی ۶۰ نفره شامل پزشکان متخصص جراحی عمومی، جراحی ارتوپدی، جراحی چشم، متخصص داخلی و عفونی، متخصص رادیولوژی، متخصص قلب، متخصص اطفال، دنداپزشک، پزشک عمومی، داروساز، رادیولوژیست، کارشناس ارشد روانشناسی و تغذیه و پرستار و بهیار به صورت شبانه روزی به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

غفاری افزود: این گروه درمانی با امکانات کامل درمانی شامل اتاق عمل سیار، یونیت دندانپزشکی، آزمایشگاه، سونوگرافی و رادیولوژی در مدرسه شهید بهشتی شهر انبارالوم مستقر خواهند شد.

ارشد نظامی آجا در استان گفت: هدف از این طرح، کمک به قشر محروم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به قشر آسیب پذیر، بررسی امکانات و سازه‌های سیار کادر برای مواقع ضروری و آمادگی کادر پزشکی برای ارائه خدمات در شرایط بحرانی است.

سید مناف هاشمی، استاندار گلستان نیز در این دیدار گفت: طی هماهنگی به عمل آمده با فرمانداری شهرستان آق قلا و بخشداری وشمگیر همه امکانات مورد نیاز در اختیار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای انتقال بیماران از ۲۳ روستای تحت پوشش به وسیله اتوبوس هماهنگ شده است.

دکتر عبدالله حسین زاده، رییس بیمارستان ۵۶۰ گرگان نیز در این دیدار با اشاره به امکانات و تجهیزات مورد استفاده در طرح گفت: پشتیبانی از اجرای این طرح بر عهده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و تیپ ۲۳۰ است.

وی ادامه داد: محوریت امکانات و تجهیزات نیز با بیمارستان ۵۶۰ منطقه‌ای گرگان است که به منظور ارائه خدمات بهتر، از مشهد و تهران نیز تجهیزاتی در اختیار استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/م
 

اجرای طرح مردمیاری در گلستان

برچسب ها: ارتش ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.