یک استاد حوزه علمیه قم گفت:دلبستگی و وابستگی به دنیا از مهمترین علت هایی است که انسان را به گمراهی می کشاند.

 تأثیر گناه و معصیت در شقاوت انسان ها/نهضت عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی نیستبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام مؤمنی مدرس حوزه علمیه قم  در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم  با اشاره به تأثیر گناه و معصیت در شقاوت انسان ها گفت: دلبستگی و وابستگی به دنیا از مهمترین علت هایی است که انسان را به گمراهی کشیده و او را از جبهه حق به جبهه باطل می کشاند و باعث می شود در برابر منکرات علنی، ارزش ها را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از علت های کور و کر شدن چشم و گوش در برابر حق و حقیقت، خوردن مال حرام است، تصریح کرد: کسانی که اموال و دارایی خود را از حرام انباشته کرده باشند، نمی توانند سخن حق را بشنوند و از آن گریزان می شوند.

مدرس حوزه علمیه قم خروج از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را یکی دیگر از علت های قساوت قلب دانست و گفت: اگر کسی از نور ولی الله فاصله بگیرد، به ضلالت و گمراهی کشیده می شود و هرچه به جبهه حق دعوت شود، نمی تواند در این مسیر استوار بماند.

حجت الاسلام مؤمنی در ادامه اضافه کرد:امروز باید بدانیم که چرا برخی افراد در برابر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار گرفتند و با وجود علم و شناخت نسبت به آن حضرت ، اما به بدترین وضع ایشان را به شهادت رسانده و جنایات کربلا و حوادث پس از واقعه عاشورا را رقم زدند.

وی افزود: نهضت عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی نیست و همه انسان ها مخاطب این جریان عظیم و انسان ساز هستند.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار