رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت : به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و ارتقاء ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان از توسعه شهرک های کشاورزی در استان حمایت می شود.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ودر بازدید از باغ الگوئی 21 هکتاری پسته و مزرعه زعفران و پروژه های مدیریت آب و خاک واقع در بخش انزل ارومیه با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای اجرای طرح الگوی کشت گیاهان کم آب بر و همچنین ارتقای راندمان تولید و کاهش هزینه ایجاد زیرساخت های تولید از توسعه شهرک های کشاورزی در استان حمایت می شود.

ناصر حضرتی افزود : با توجه به شرایط ویژه استان که اقتصاد آن بیشتر بر پایه کشاورزی است، با توسعه شهرک های کشاورزی می توان علاوه  بر صرفه جوئی در مصرف آب ، ارزش اقتصادی تولیدات بخش  کشاورزی را نیزافزایش داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ادامه داد: اجرای طرح الگوی کشت و توسعه سیستم های نوین آبیاری از جمله آبیاری تحت فشار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از مهمترین راهکارهای صرفه جوئی آب در بخش کشاورزی است که سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این راستا  اقدامات مطلوبی تا کنون انجام داده و همچنان این عملیات تداوم دارد.

حضرتی گفت : با توجه به شرایط بحرانی دریاچه ارومیه و درجهت کاهش مصرف آب و گذر از کشاورزی معیشتی به کشاورزی مدرن ، با جدیت پیگیر تخصیص اعتبارات مناسبی در این زمینه هستیم.

لازم به ذکر است که در جریان این بازدیدها که رئیس سازمان جهادکشاورزی ، مدیرعامل شرکت توزیع  نیروی برق و مسئولین شرکت آب منطقه ای استان نیز حضور داشتند، از پروژه استخرهای ذخیره سازی آب کشاورزی برای انجام آبیاری تحت فشاربخش دهستان انزل نیز بازدید بعمل آمد.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح الگوی کشت گیاهان کم آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.