رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دوره آموزشی آشنایی با اصول پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی در آذربایجان غربی برگزار شد.

کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درگفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: اقدامات پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که این موضوع در جهت توسعه پایدار و ارتقای تامین امنیت غذایی مردم نیز، مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عنوان کاربرد اصول پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی در جهت پیشگیری از وقوع بحران ضروری است.

در ادامه این دوره آموزشی که به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در سازمان برگزار شده بود، پرویز امجد رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان نیز با ارائه کلیاتی از عملکرد کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیر عامل، سیاست‌های اجرایی سازمان و قوانین مربوطه را در این زمینه برای حاضرین تببین کرد و گفت: شعار هفته پدافند غیرعامل در سال جاری، پدافند غیر عامل افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی تعیین شده است.

امجد با اشاره به برنامه ریزی جهت بازدید میدانی از مراکز مهم و استرتژیک بخش کشاورزی در طول هفته پدافند غیر عامل اضافه کرد: در طول هفته پدافند غیر عامل از این مراکز از جمله آزمایشگاه‌های نباتی و دامی، کارخانجات قند، واحد‌های تولید موادغذایی ودام و طیور، سیلو‌های ذخیره سازی گندم، کارخانجات آرد، مراکز و انبار‌های تهیه و تامین کود و سموم شیمیایی، انبار‌های نگهداری نهاده‌های دامی و سردخانه‌های دامی و میوه استان توسط مسئولین بازدید به عمل خواهد امد.

در ادامه اقایی رئیس گروه طرح و اجرای پدافند غیرعامل آذربایجان‌غربی با تبیین سیاست‌های اجرایی و عملکرد کارگروه جهادکشاورزی پدافند غیرعامل و جلیلی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تهدایدات موجود در حوزه پدافند غیر عامل مربوط به آفات و بیماری‌ها و حوادث بیو تروریستی مربوط به بخش کشاورزی و اقدامات اجرایی در خصوص کاهش اسیب پذیری در این حوزه‌ها توضیحاتی را برای حاضرین در این دوره آموزشی ارائه کردند.

گفتنی است از ۸ تا ۱۵ آبان ماه سال جاری به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام / س خ

دوره پدافند غیر عامل همزمان با دومین روز از هفته برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.