معاون عمرانی وزیر کشورگفت: سیاست های گذشته موجب خالی شدن برخی از روستاها شده و در عین حال کلان شهرها از نظر جمعیتی در حال انفجار هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور امروز در نشست با دهیاران استان گلستان گفت: برنامه ریزی برای شهر‌ها بدون توجه به توسعه روستا‌ها امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: سیاست‌های گذشته موجب خالی شدن برخی از روستا‌ها شده و در عین حال کلان شهر‌ها از نظر جمعیتی در حال انفجار هستند.

جمالی نژاد افزود: اگر روستا‌ها توانمند، فعال، پویا و پرتحرک نشوند، آسیب‌های زیادی برای کشور به بار خواهند آورد.

وی گفت: نتیجه سیاست‌های گذشته موجب شده تا امروز با حدود ۸۰۰ شهر با جمعیت اندک مواجه باشیم، اما کلان شهر‌ها دیگر توان پذیرش جمعیت بیشتر را ندارند.

جمالی نژاد با تاکید بر توزیع متوازن جمعیت در کشور گفت: اگر همین روال را در پی بگیریم و به توسعه روستا‌ها و حتی شهر‌های میانی توجه نکنیم، درآینده با روستا‌هایی خالی از سکنه مواجه می‌شویم.

جمالی نژاد افزود: اگر ظرفیت روستا‌ها فعال و شکوفا شود، ماندگاری جمعیت در این مناطق بیشتر خواهد شد و در عین حال مهاجرت معکوس هم رخ می‌دهد.

وی درباره موازی کاری در شرح وظایف دهیاری‌ها با برخی دستگاه‌ها مانند بنیاد مسکن گفت: برای رفع این مسائل و دغدغه‌ها پیش نویس تفاهم نامه با بنیاد مسکن آماده شده است.

جمالی نژاد گفـت: در خیلی از شهر‌های کشور با وجود تلاش‌های زیاد شهرداری‌ها همچنان شاهد نارضایتی مردم از این نهاد عمومی به دلیل نبود اعتماد متقابل هستیم.

حل مشکل بی اعتمادی مردم به شهرداری‌ها نیازمند آسیب شناسی و تلاش صادقانه فعالان این حوزه در مسیر تحقق مطالبات برحق جامعه است.

معاون وزیر کشور گفت: نتیجه جذب اعتماد مردم از سوی شهرداران که به صورت غیر مستقیم انتخاب آنان هستند حضور سرمایه گذار، بیشتر شدن فعالیت بخش خصوصی و افزایش درآمد پایدار برای شهر‌ها است.

جمالی نژاد افزود: به دنبال تغییر نگاه بجای تغییر افراد در حوزه مدیریت شهری هستیم، زیرا این موضوع از تولید ثروت، حل مسائل ترافیکی، خدمات شهری و تامین نیروی انسانی مهم‌تر است.
 
انتهای پیام/م
 

صحبت های معاون عمرانی وزیر کشور در گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.