معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به راهکارهای اداره ارزان شهر، گفت : در بخش‌هایی از شهرداری به صورت غیررسمی و خلاف ، اضافه‌کاری ، شب‌کاری و جمعه‌کاری پرداخت می‌شد که تمام آنها را تا حد امکان کاهش دادیم .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی طهرانی معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه تحصیل درآمدهای پایدار یک اصل مهم در مدیریت شهری است ، گفت : تنها راهکار سر و سامان دادن به درآمدهای شهرداری کنترل هزینه‌ها است و نباید درآمد شهرداری از محل تراکم‌فروشی تأمین شود ، اما این واقعیت وجود دارد و باید به مرور رفع شود.

وی با تاکید بر اداره ارزان شهر اظهار کرد : در بخش‌هایی از شهرداری به صورت غیررسمی و خلاف ، اضافه‌کاری ، شب‌کاری و جمعه‌کاری پرداخت می‌شد که تمام آنها را تا حد امکان کاهش دادیم ؛ همچنین با توجه به اینکه شهرداری با انباشت نیرو مواجه است و این موضوع بخش عمده‌ای از هزینه‌های نگهداری گران شهر است ، از این رو به بخش‌هایی که انباشت نیرو داشتند و به تناسب آن کاری برای انجام نداشتند ، تکلیف کردیم که باید تعدیل نیرو انجام دهند ، شرکت‌های خدماتی نیز مکلف شدند ۲۰ درصد کاهش هزینه نسبت به سال ۹۶ داشته باشند و در عین حال میزان و استاندارد خدمات آنها کاهش پیدا نکند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تصریح کرد : اگر می‌خواهیم به درآمد پایدار دست پیدا کنیم ، باید درآمدهایی مثل عوارض پارکینگ ، خودرو ، نوسازی داشته باشیم و هزینه‌های جمع‌آوری زباله و ... را منطقی کنیم تا بتوانیم پاسخگوی هزینه‌های نگهداری شهر باشیم.

طهرانی استفاده از اوراق مشارکت را یکی از منابع مهم افزایش درآمد برای شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد : از این رو شهرداری اصفهان از این امکان دولتی استفاده و امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو از بانک مرکزی دریافت کرد و به فروش رساند.

وی افزود : مزیت اوراق مشارکت این است که ۵۰ درصد اصل و سود آن را دولت پرداخت می‌کند ، بنابراین وقتی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق دریافت می‌شود و به میزان ۲۵۰ میلیارد تومان آن به بانک پس داده می‌شود ، اوراق مشارکت برای شهرداری یک ذخیره به وجود می‌آورد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه استفاده از اوراق مشارکت برای سال ۹۸ نیز در دستور کار قرار گرفته است ، گفت : در این راستا درخواست خرید ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم.

طهرانی تصریح کرد : شهرداری اصفهان در صدد است برای برخی از طرح‌ها از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند و در این ارتباط مذاکراتی انجام دهد که امیدواریم پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در صدد است برای برخی از طرح‌ها از سرمایه بخش خصوصی استفاده کند ، گفت : این هدف مهم از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان در حال انجام است.

انتهای پیام/م

استفاده از اوراق مشارکت برای سال ۹۸ در دستور کار شهرداری اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.