معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان از انعقاد قراردادهای طرح توسعه حمل‎ونقل عمومی و ناوگان متروی ۹ کلانشهر کشور در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان  اظهار داشت: قرار است، وزارت نفت به ازای هر سفر اضافی که از سال ۹۶ به مسافران مترو تهران و کلانشهرها افزوده می‌شود، ۹.۸ سِنت پرداخت کند و این تعهد تا سال ۱۴۰۴ ادامه‌ خواهد داشت.

وی افزود: بدنبال این تصمیم شهرداران ۹ کلانشهر برای دریافت بیشترین میزان بودجه در جابه جایی بیشترین تعداد مسافر با یکدیگر به رقابت برخواستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از انعقاد قراردادهای طرح توسعه حمل ‎و نقل عمومی و ناوگان متروی ۹ کلانشهر کشور خبر داد و تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه، وزارت نفت متعهد شده است مبلغ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بابت هزینه های ناشی از کاهش مصرف سوخت به تهران و کلانشهرهای کشور پرداخت کند.

وی گفت: از این میزان اعتبار برای خرید دو هزار واگن مترو برای کلانشهرها و تهران که هزار واگن به شهر تهران اختصاص و هزار واگن دیگر در اختیار کلان شهرهاست، در نظر گرفته شده است.

صلواتی ادامه داد: برای کلانشهر اصفهان نیز رقم قابل توجهی در نظر گرفته شده که قرار است تا سال ۱۴۱۴ معادل ۲.۶ دهم میلیارد دلار در کشور ناشی از کاهش مصرف سوخت برای کاهش تردد سفرها با خودروی شخصی اختصاص یابد و شاهد کاهش ورود حدود ۲۵.۷ میلیون تن دی اکسید کربن به محیط زیست باشیم.

وی اظهار داشت: این موضوع یکی از تصمیمات جدی دولت است که در صورتی که وزارت نفت و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به تعهداتشان پایبند باشند شاهد تحول جدی در ورود واگن های جدید به کلان شهرها و کاهش سرفاصله ها تا سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

 

انتهای پیام/م

شهرداری ها در جابجایی مسافر با هم رقابت می کنند.

برچسب ها: حمل و نقل ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.