مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری ۴ برنامه فرهنگی در آبان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمد علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه از ۱۹ تا پایان آبان، شاهد ۴ برنامه در حوزه فرهنگی هستیم، برگزاری هفدمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان، چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان، اختتامیه جشنواره مطبوعات استان و برگزاری جشنواره ملی عکس آیات با موضوع قرآن و عترت را از برنامه‌های این ماه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی در استان است و صرفاً محلی برای عرضه و فروش کتاب نیست، به برنامه ریزی در جهت فعالیت‌ها و برنامه‌های جنبی پیرامون کتاب اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه همزمان با چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان از ۱۹ تا ۲۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی جنوبشرق برگزار می‌شود.

علیزاده بیان داشت: همزمان با نمایشگاه مطبوعات استان در روز‌های پایانی، اختتامیه جشنواره مطبوعات استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار نمایشگاه کتاب امسال با نام حال خوش خواندن است، بیان داشت: ۳۶۹ نمایشگاه کتاب استانی و ۱۷ نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران در کرمان، امسال با حضور۶۴۴ ناشر در قالب ۳۳۰ غرفه با بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب، ساعت ۱۰ صبح ۱۹ آبان آغاز به کارمی کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: امسال در نمایشگاه کتاب حدود۶۵۰ میلیون تومان بن کتاب توزیع می‌شود که با ۲۰ درصد تخفیف به مردم ارائه می‌شود و ۱۰ درصد تخفیف ناشران، کتاب‌ها به مردم عرضه می‌شود که نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها هم می‌توانند با هماهنگی مدیریت نمایشگاه و معرفی نامه تا سقف معینی از این سهم استفاده کنند.

وی بیان داشت: در این نمایشگاه با برنامه ریزی صورت گرفته و اطلاع رسانی به کتابفروشی‌ها قرار شده است تا حتی الامکان کتابفروشی‌های خود استان کرمان، نمایندگی ناشران کشوری را برعهده بگیرند و خودشان بحث عرضه کتاب در نمایشگاه را داشته باشند و از طرفی این امکان فراهم شده است تا از بن‌های عرضه شده نمایشگاه در کتابفروشی‌های منتخب سطح شهر بهره برده شود.

علیزاده به گفتگو‌های مختلف با دستگاه‌های گوناگون اشاره کرد و انتقال مردم از میدان آزادی به نمایشگاه، اطلاع رسانی به دانشجویان و دانش آموزان و بهره بردن از سرویس‌های دانش آموزی و دانشگاهی جهت بهره بردن از این نمایشگاه را از ثمرات این گفتگو‌ها عنوان کرد.

وی بیان داشت: نمایشگاه مطبوعاتی استانی و محلی جایگاه ویژه خودش را دارد.

علیزاده در این نشست خبری به برنامه‌های فرهنگی مختلف این سازمان از جمله جشنواره شعر رضوی، جشنواره موسیقی نواحی و برنامه‌های مختلف متناسب با فضای محرم نیز اشاره کرد و از طرح‌های مختلف این اداره از جمله جشنواره عشایر و روستا‌های دوستدار کتاب؛ تابستانه کتاب برای ترویج کتابخوانی و ... در طول سال نیز سخن گفت.

خدیشی مدیر خانه مطبوعات استان کرمان در این جلسه به چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان نیز پرداخت و گفت: تا هم اکنون ۵۰ رسانه در قالب ۶۰ غرفه در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه محلی برای تالار گفتگو در نظر گرفته شده است، درباره برنامه‌های این نمایشگاه افزود: برگزاری هر روزه نشست‌هایی با حضور میهمانی از چهره‌های ملی حوزه روزنامه نگاری، برگزاری نشست‌های خبری با دعوت از همه مدیران و مسئولان استانی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور داوران ملی جشنواره مطبوعات، گالری نقاشی از استاد علومی از برنامه‌های چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان است.

خدیشی به جشنواره مطبوعات نیز پرداخت و بیان داشت: کار داوری آثار رسیده به پنجمین جشنواره مطبوعات هم به پایان رسیده است و نتایج نهایی و اختتامیه در روز ۲۳ آبان در محل نمایشگاه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ی

امسال در نمایشگاه کتاب حدود۶۵۰ میلیون تومان بن کتاب توزیع می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.