پس از مباحث فراوان درباره صادرات سلاح سوئیس، سرانجام وزیر اقتصاد این کشور ارسال اسلحه را به عربستان متوقف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های سوئیسی اعلام کردند پس از مباحث درباره صادرات سلاح سوئیس و اعتراض‌های احزاب، کلیسا‌ها و مردم، سرانجام وزیر اقتصاد این کشور ارسال سلاح به ارزش ۸۵ میلیون فرانک به عربستان را متوقف کرد.

تا یک هفته پیش "اشنایدر امان" وزیر اقتصاد سوئیس مخالف اتخاذ هرگونه اقدامی ضد عربستان بود و با وجود اعتراض‌های مردم و دیگر احزاب اعلام کرده بود سوئیس قرارداد‌های خود را با عربستان حفظ خواهد کرد، اما سرانجام با فشار وزرای سوئیسی از دیگر احزاب، اکنون سه اقدام ضد عربستان اعمال می‌شود.

"آندره سیمونازی" سخنگوی دولت سوئیس گفت: بر این اساس دبیرخانه اقتصاد سوییس هیچ درخواستی از عربستان سعودی را نخواهد پذیرفت و شرکت‌های سوئیسی باید به دولت ضمانت دهند که درخواست‌هایی که پیشتر مورد تایید قرار گرفته بود را نیز به اجرا در نیاورند.

او افزود: همچنین به مقامات گمرکی دستور داده شده است هرگونه اعلان صادرات برای عربستان سعودی را رد کنند.

روزنامه سوئیسی تاگس انسایگر نوشت: اقدامات کنونی دولت سوئیس را می‌توان تحریم تسلیحاتی سوئیس ضد عربستان نامید.

به نوشته این روزنامه، قرار بود قطعاتی از یک سیستم دفاعی هوایی شرکت Rheinmetall Air Defense که پیشتر تایید شده بود به ارزش ۸۵ میلیون فرانک سوئیس به عربستان صادر شود که اکنون با تصمیم دولت این ارسال متوقف شده است.

از سوی دیگر دولت سوئیس به دلیل فشار‌های فراوان احزاب سوسیال دموکرات، دموکرات مسیحی، کلیساها، گروه‌های غیردولتی NGOs و بخش زیادی از مردم این کشور در نشست دیروز خود از تسهیل قوانین مربوط به صادرات اسلحه به کشور‌هایی که در حال جنگ هستند، چشم پوشی کرد.

انتهای پیام/

تحریم تسلیحاتی سوئیس علیه عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
سوئیس در تمام جنگها اعلام بی طرفی و بی خیالی میکند بعد خودش انواع و اقسام سلاح را برای جنگ افروزی به کشورهای جهان سومی ارسال میکند
آخرین اخبار