مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس و در بین دانش آموزان نیازمند تشویق، زمینه سازی و همراهی معلمان و مربیان است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، رشید قربانی در نشست هماهنگی ستاد اقامه نماز و شورای قرآن استان کردستان گفت: نماز ستون دین و از تاکیدات پیامبر گرامی اسلام (ص) است و انسان را از گمراهی و انحرافات دور می‌کند.

وی با بیان اینکه نماز انسان را به تعالی و کمال می‌رساند، افزود: شکل اجرا و اقامه این فریضه دینی و مهم، نیازمند بکارگیری روش‌های جذاب و ظرافت خاص بوده و باید دانش آموزان را با استفاده از روش‌های تشویقی برای پرداختن به این فریضه و اهمیت به مسائل دینی و عبادی ترغیب کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با تاکید بر ضرورت تشویق فعالان عرصه نماز و قرآن استان، ادامه داد: تشویق افراد فعال این حوزه و تجلیل از زحمات دست اندرکاران در تحقق این برنامه‌ها موثر است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه حفظ جزء سی ام قرآن کریم، از این برنامه به عنوان نهضت ملی قرآن نام برد و با تاکید بر اینکه رسالت ما اهتمام برای تحقق اهداف برنامه است، یادآور شد: حداقل انتظار این است دانش آموزان جزء سی ام قرآن کریم را در طول سال تحصیلی حفظ کنند.

وی اجرای این برنامه را کاری ارزشمند دانست و با اشاره به ضرورت ایجاد ساز و کار‌های لازم برای تحقق اهداف پیش بینی شده، بیان کرد: اگر دانش آموزی با قرآن مانوس شود و آیات آن را حفظ کند، حتما به نماز هم علاقمند شده و در واقع، حفظ قرآن مسیر را برای اقامه نماز تسهیل می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان همچنین در ادامه به سایر اقدامات این حوزه پرداخت و با تاکید بر ضرورت همراهی کلیه بخش‌ها در اجرای برنامه‌های اقامه نماز و قرآن، برگزاری مراسم نمادین، جشن‌های تکلیف، جشن‌های قرآنی و برنامه‌های نوآورانه را از دیگر فعالیت‌های استان عنوان کرد.

قربانی در پایان بر پایی نماز جماعت در کلیه واحد‌های آموزشی و اداری تاکید کرد و گفت: نماز باید در ادارات و مدارس جدی گرفته شود و حضور کلیه کارکنان در نماز جماعت ادارات و شرکت مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و مدیران واحد‌های آموزشی در نماز جماعت مدارس مورد انتظار است.

انتهای پیام/م

ضرورت بر پایی نماز جماعت در کلیه واحد‌های آموزشی و اداری استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.