سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: پرونده ثبت ملی ۲۰ اثر طبیعی در استان تهیه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛علی مستوفیان سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان خراسان شمالی گفت: ۲۰ اثر طبیعی استان با همکاری اداره کل محیط زیست استان شناسایی می‌شود که امسال و سال آینده در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت خواهد رسید.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص آثار طبیعی استان از جمله ذخیره گاه زیست کره کپه داغ و جنگل‌های هیرکانی افزود: پرونده‌های ثبتی برای ۲۰ اثر از جمله قله کپه داغ ، چشمه گاوگل ، سرو طبری قره داغ و . . .تهیه می‌شود.

مستوفیان گفت: تا کنون ۵۴ اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که در تلاش برای افزایش تعداد این آثار هستیم.

وی اظهار کرد: خراسان شمالی علاوه بر جاذبه‌های تاریخی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و متنوع نیز برخوردار است که شناسایی و ثبت ملی و بین المللی آن‌ها در کمک به رشد روز افزون گردشگری فواید زیادی دارد.

وی گفت: پرونده‌های ثبتی برای آثار پیشنهاد شده با هم اندیشی و بازدید میدانی مشترک اداره کل میراث فرهنگی و محیط زیست استان تهیه و بعد از تصویب استانی، در سازمان مرکزی میراث فرهنگی و با حضور کارشناسان ادارات متبوع دفاع می‌شوند.

انتهای پیام / ب 

ثبت ۵۴ اثر طبیعی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.