معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: مقوله کودک و تربیت نسل آینده از مسائل مهم و زیربنایی هر جامعه ای است.

تربیت نسل آینده از مسائل مهم و زیربنایی هر جامعه ای استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در کارگاه آموزشی خشونت با موضوع کودک آزاری که با حضور سازمان های مردم نهاد و مشاورین محلات برگزار شد، گفت : جلوگیری از کودک آزاری به یکی از دغدغه‌ های خانواده‌ ها تبدیل شده و ابعاد مختلف آن مورد توجه حقوق ‌دانان، جامعه‌ شناسان، روان ‌شناسان و جامعه قرار گرفته است.

اسلامی با اشاه به اینکه دوران کودکی مهم ‌ترین دوره‌ی زندگی انسان است، افزود: دوره ‌ای که در آن بخش عمده‌ رشد و تکامل جسمی و روانی انسان شکل می ‌گیرد و هرگونه غفلت در این دوره، پیامدهای جبران ‌ناپذیری برای فرد به‌ همراه خواهد داشت.

وی گفت : در سال‌های اخیر جنبه‌ های روحی و روانی کودکان نیز در کنار جنبه‌ های جسمی آنان مورد توجه قرار گرفته است، بطوریکه جرم‌ انگاری آسیب به کودکان با عنوان کودک آزاری شناخته می ‌شود و در قانون مجازات اسلامی و قوانین متفرقه دیگر برای آن مجازات تعیین شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ،افزود : با وجود توسعه یافتن جوامع، همچنان اخبار متعددی درخصوص کودک آزاری منتشر می‌ شود که انتشار گسترده ‌تر این حوادث و حساسیت بالای آن، افکار عمومی را بشدت تحت‌ تاثیر قرار می ‌دهد.

اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه ورود به عرصه مسائل اجتماعی نیازمند دلسوزی است گفت : کسانی که به عرصه های اجتماعی قدم می گذارند قطعا بایستی دلسوز باشند تا هم فعالیت آنها نتیجه بخش و هم برکت به همراه داشته باشد زیرا کسانی که برای رضای خداوند و حل مشکلات و معضلات مردم پا به عرصه اجتماع می‌گذارند خداوند نیز به کار آنها برکت خواهد داد.

وی سپس با تشریح برخی از اصول پیشگیری از وقوع کودک آزاری؛ به اصل استمرار خدمات اشاره و افزود : از دیدگاه متخصصین این حوزه باید علاوه بر اینکه برنامه منسجمی جهت ارائه خدمات و بسته های حمایتی به اطفال وجود داشته باشد، به استمرار در فعالت نیز توجه شود زیرا در صورت قطع فعالیت، اقدام انجام شده فاقد کارایی و اثربخشی لازم بوده و منجر به نتیجه نخواهد شد.

اسلامی در پایان به نقش سازمان های مردم نهاد در مقوله پیشگیری از خشونت علیه کودکان اشاره و خواستار همکاری نهادها با دفاتر تسهیل گری و ارتقا سطح خدمات در این حوزه شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار