بنا به اعلام سخنگوی کرملین، رئیس‌جمهور روسیه در نظر دارد در دیدار ماه نوامبر خود با همتای آمریکایی‌اش به تبادل نظر درباره خروج واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بپردازد.

پوتین در نشست ماه نوامبر درباره پیمان منع موشک‌های میان برد با ترامپ صحبت خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نظر دارد که در دیدار آتی خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که احتمالا در 11 نوامبر در پاریس برگزار خواهد شد، به بحث و تبادل نظر درباره خروج یکجانبه واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد بپردازد.

سخنگوی کرملین اعلام کرد روسای جمهور دو کشور در دیدار ماه نوامبر عمدتا به تبادل نظر در خصوص موضوعات مهم بین‌المللی و دو جانبه خواهند پرداخت.

پسکوف اعلام کرد: هنوز هیچ جزئیاتی درباره دیدار احتمالی میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در پاریس در ماه نوامبر موجود نیست زیرا تدارک مقدمات این دیدار به تازگی آغاز شده است. سخنگوی کرملین افزود: در ارتباط با ثبات استراتژیک موضوعات بسیاری بویژه تصمیم اخیر آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد مطرح است که سران دو کشور می‌توانند به آن بپردازند.

پسکوف تاکید کرد ولادیمیر پوتین از سوی همتای آمریکایی خود دعوت نامه‌ای برای سفر به واشنگتن دریافت کرده اما جزئیات مربوط به نشست احتمالی میان سران دو کشور هنوز مورد مذاکره قرار نگرفته است. او در پاسخ به اینکه آیا پوتین دعوت ترامپ را پذیرفته است یا خیر گفت (این دعوت) اعلام شده اما هنوز با آن موافقت نشده است.

هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به زودی کشورش از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد به ادعای نقض این پیمان از سوی روسیه خارج خواهد شد. سخنگوی کرملین به شدت اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا درباره نقض پیمان موشکی را رد کرد و هشدار داد کنار گذاشتن این پیمان موجب خواهد شد روسیه مجبور به اتخاذ اقداماتی در جهت تضمین امنیت خود شود.

 پیمان منع موشک های میان برد در 8 دسامبر سال 1987 در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید. این پیمان هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با برد حدود 300 تا 3 هزار و 400 مایل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار