سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت، تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، دارای تبعات سنگین بوده و در وهله اول این تبعات به طور ویژه متوجه اروپا است.

شویگو: خروج آمریکا از پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای میان برد دارای تبعات سنگین استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: «تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، دارای تبعات سنگین است و در وهله اول این تبعات به طور ویژه متوجه اروپا است.»
وی افزود: «لازم است در چارچوب ناتو و اتحادیه اروپا راجع به این موضوع بحث و مذاکره شود.»

وزیر دفاع روسیه که در دیدار با «پانوس کامنوس» همتای یونانی خود سخن می‌گفت، تصریح کرد خروج آمریکا از این پیمان، برای اروپا بدون پیامد نخواهد بود.

سرگئی شویگو خاطر نشان کرد: «آن چه که ما به آن علاقمند هستیم، واکنش اروپا به تصمیم آمریکا برای خروج از این معاهده است و امیدواریم که اروپا تبعات استقرار موشک‌های میان برد در قلمرو خود را درک کند.»

وزیر دفاع روسیه گفت: «در خصوص موشک‌های میان برد و کوتاه برد، ما تصور می‌کنیم که اروپا تبعات شدید و سنگین چنین تصمیمی را درک نمی‌کند، چرا که تصمیم آمریکا به خروج از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، قبل از هر چیز و به طور دقیق تر، اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرد کشورش قصد دارد از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، خارج شود. این معاهده، در سال هزار و نهصد و هشتاد و هفت میلادی میان میخائیل گورباچوف و رونالد ریگان روسای جمهور وقت آمریکا و روسیه به امضاء رسید.

این پیمان به استفاده از یک سری موشک‌های با برد پانصد تا پنج هزار و پانصد کیلومتر پایان می‌داد. دمیتری پسکف، سخنگوی کرملین نیز در واکنش به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، تصریح کرد که اتخاذ چنین تصمیمی سبب خواهد شد تا مسکو به منظور تامین امنیت خود، تدابیر خاص مد نظر خود را اتخاذ نماید.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در این خصوص گفت: «اتخاذ چنین تصمیمی از سوی آمریکا، شرایطی را به وجود آورده، که موجب هیجان زدگی و ناراحتی اروپا شده است.»

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «بسیاری از اعضای ناتو بر این باورند که قبل از تصویب چنین تصمیمی، باید با ناتو در این خصوص مذاکره شود.»

انتهای پیام/

اظهارات وزیر دفاع روسیه درباره تبعات خروج آمریکا از پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای میان برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار