فعالیت سامانه بارشی سبب بارش باران در ۴ شهرستان هرمزگان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان سبب بارش باران در ۴ شهرستان شد.
وی افزود: فعالیت سامانه بارشی صبح امروز موجب ثبت ۶۲ میلیمتر بارندگی در قشم، ۴۱ میلیمتر در مازگرد رودان، ۲۴ میلیمتر در سرخون بندرعباس و یک دهم میلیمتر در شهر‌های بندرخمیر و بندرعباس شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی امروز دوشنبه است که سبب بارندگی و افزایش لحظه‌ای سرعت باد بویژه در مناطق غربی و شمالی استان و جزیره‌های خلیج فارس می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود:فعالیت این سامانه بارشی از عصر شنبه وارد استان شده استبه تدریج طی روز سه شنبه هفته جاری کاسته می‌شود.
وی افزود: طی این مدت دریا با وزش باد جنوب شرقی متلاطم و با افزایش ابرناکی امکان وقوع تندباد لحظه‌ای و مواج شدن موقتی دریا نیز پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریای عمان در این مدت کمی مواج خواهد بود، اما با توجه به وجود ابرناکی و ناپایداری در منطقه، احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد و متلاطم شدن دریا در سایر نقاط دریایی استان نیز وجود دارد.
حمزه نژاد افزود:توصیه می‌شود تردد شناور‌ها به ویژه شناور‌های سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد.
از نظر دمایی، تغییرات دمایی بین ۱ تا ۲ درجه در نوسان است.
وی گفت: طی شبانه روز گذشته حاجی آباد با ۱۷ درجه سانتی گراد خنک‌ترین و جزیره سیری با ۲۸ درجه گرم‌ترین مناطق استان بود.
تغییرات دمایی بندرعباس نیز بین ۲۵ تا ۳۲ درجه سانتی گراد است.
انتهای پیام/ر

فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه درهرمزگان

برچسب ها: هواشناسی ، اب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.