یک مقام مسئول گفت: با توجه به بارش باران و اُفت دما در برخی مناطق، کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار هواشناسی به کشاورزان/دامداران مراقب سود بادهای احتمالی باشندمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در نوار شرقی کشور خبر داد و گفت: با توجه به بارش روزهای قبل پیش بینی می شود که همچنان بارش همراه با اُفت دما طی دو روز آینده در شرق کشور ادامه یابد.

وی افزود: با توجه به کاهش دما در استان های شرقی، مرکزی و غربی کشور به گلخانه داران توصیه می شود که مراقب دمای گلخانه های خود باشند و همواره سوخت مورد نیاز را تامین کنند.

حقیقت در توصیه ای به دامداران گفت: با وجود کاهش دما به دامداران استان های شرقی، مرکزی و غربی کشور توصیه می شود که در برابر سودبادهای احتمالی از احشام خود محافظت کنند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی ادامه داد: کشاورزانی که اقدام به کشت کلزا کردند و هنوز کلزای آنها به مرحله 6 تا 8 برگی نرسیده است، توصیه می شود که نسبت به آبیاری مزارع خود جهت کاهش خسارت اقدام کنند.

وی در پایان تصریح کرد: کشاورزان در مناطق مرتفع به سبب اُفت محسوس دما هر چه سریع تر نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کلزا کاران هشیار باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار