بیشترین بارشهای 24 ساعت گذشته در محمد شهر و آرین شهر خراسان جنوبی با 11 میلیمتر بارندگی ثبت شد، بارشها تا پایان هفته ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  زارعی کارشناس هواشناسی استان گفت: در 24 ساعت گذشته در زهان نیز 5.7 میلیمتر، پیرحاجات 5.5 ، زهری، کلشانه و جنوب بیرجند  5 ، بیرجند و فتح آباد فردوس 4.8 ، طاهر آباد و خوسف 4.6 ، دیهوک 4.5 ، فردوس 4.4 ، حاجی آباد 3.3 ، معدن قلعه زری 3.2 ، ده محمد و مود 3 ، سربیشه 2.7 ، عشق آباد و زنوغان 2.5 ، بشرویه 2.2 ، مختاران، چیروک و خرو 2 ، علی آباد زارعین و سرایان 1.2 ، اسدیه 0.9 و در سرند 0.3 میلیمتر باران باریده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در بیرجند 6.4 میلیمتر باران باریده است، افزود:  در این مدت در قاین 0.4 میلیمتر، خور 1.9 ، فردوس 8.2 ، بشرویه 2.2 ، طبس 1.4 ، سرایان 4 ، آرین شهر 11 ، اسدیه 1.2 ، زهان 7 ، محمد شهر 14 ، سربیشه 6.2 ، حاجی آباد 4.5، فتح آباد فردوس 11، طاهرآباد فردوس 6.6 ، خوسف 6.5 ، دیهوک 5  و عشق آباد 2.5 میلیمتر باران ثبت شده است.

زارعی با بیان اینکه بارشها تا روز پنجشنبه به تناوب در استان ادامه دارد، گفت: اوج بارشها برای فردا 8 آبان پیش بینی می شود که صبح فردا مناطق شمالی و غرب استان و بعدازظهر بیشتر بارشها در بخش مرکزی و جنوب استان خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از امروز تا پایان هفته افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و تشکیل مه در ارتفاعات قابل پیش بینی است که احتمال جاری شدن رواناب نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: برای روز سه شنبه 8 آبان، بیشترین مقدار بارشها در شهرهای بیرجند، سربیشه، درمیان، نهبندان ، خوسف و بخشهایی از شهرستان سرایان و برای روز چهارشنبه در شهرهای زیرکوه، بیرجند، درمیان، نهبندان و به میزان بیشتر برای سربیشه پیش بینی می شود.

زارعی  از ادامه روند کاهش دما تا اوایل هفته آینده در استان خبرداد و گفت: برای پایان این هفته وقوع و تشدبد یخبندان پیش بینی شده که از روز  پنجشنبه یخبندان در منطقه آغاز و در شب شنبه هفته آینده بر شدت آن افزوده می شود و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

در 24 ساعت گذشته نهبندان با 28 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شهرهای درمیان، قاین و زیرکوه با 6 درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهرهای استان گزارش شد.

همچنین تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین 11 و  26 درجه سانتیگراد بود که پیش بینی می شود امروز حداکثر دمای بیرجند با 8 درجه کاهش به 18 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/ ط آ

 بارش 6.4 میلیمتر باران از  ابتدای سال زراعی جاری در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.