شهرستان خوسف، بیشترین میزان بارندگی 24 ساعت گذشته در خراسان جنوبی را ثبت کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ لطفی کارشناس هواشناسی استان گفت: از شب گذشته تاکنون با ورود سامانه بارشی به استان، بشترین بارشها پس از خوسف که 1.9 میلیمتر بوده است، به ترتیب در شهر سربیشه با 1.4 میلیمتر، محمدیه یک میلیمتر، ده محمد طبس 0.8 میلیمتر، بیرجند 0.6 میلیمتر، چیروک طبس 0.5 میلیمتر و جنوب شهر بیرجند 0.4 میلیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در قاین بارشها ناچیز بوده است افزود: امروز و فردا هوای استان کمی تا نیمه ابری گاهی با وزش تند باد، رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود که در مناطق کوهپایه ای استان احتمال جاری شدن رواناب دور از انتظار نیست.

لطفی با بیان اینکه سامانه بارشی اوایل صبح فردا از استان خارج خواهد شد، گفت: از امروز روند کاهش دما در استان آغاز شده است و تا پایان هفته ادامه دارد که در این مدت به طور میانگین 3 تا 5 درجه دمای هوای استان کاهش خواهد داشت.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای 9 درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و طبس با 39 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شدند.

پیش بینی می شود حداکثر دمای هوای امروز مرکز استان به 29 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد که نسبت به دیروز 4 درجه کاهش دارد.

انتهای پیام / ط آ

 روند کاهش دما در استان از امروز

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.