هاتفی از اجرای طرح همیار مشاور در مدارس متوسطه اول استان قم خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛اصغر هاتفی رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اجرای طرح همیار مشاور در مدارس قم گفت:یک نوجوان زمانی که دچار مشکلات و فشار روانی زیاد می‌شود در اکثر موارد برای دریافت کمک به سوی یکی از همسالان خود می‌رود بنابراین با اجرای آموزش و مهارت لازم در این سن شرایطی را برای کمک و حمایت همسالان از هم فراهم می‌آوریم.

رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: بر این اساس با کمک مشاورین مدارس سعی شده از هر آموزشگاه متوسطه اول یک نماینده جهت آموزش در این دوره دعوت شود و با اساتید مطرح استان در این زمینه ۱۰ مهارت زندگی به آنها آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در منطقه کهک نیز آغاز شده و در قالب دو گروه ویژه دختران و ویژه پسران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهره‌گیری از این رویکرد در مدارس می‌توان زمینه را برای توانمند ساختن دانش آموزان و دادن فرصت‌هایی به آنها جهت مشارکت در فعالیت‌های مشاوره‌ای و پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر فراهم آورد.

هاتفی در خصوص اهداف طرح همیار مشاور اضافه کرد: اهداف طرح همیار مشاور شامل کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش آموزی و ارتقای سطح سلامت روان، تقویت توانمندی‌های فردی، اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان مبتنی بر دانش‌های پیشرفته روز، تقویت حفظ مسئولیت پذیری و ترویج فرهنگ مشارکت‌پذیری و مشارکت جویی در میان دانش آموزان برای حفظ و ارتقای سلامت روان خود و سایر دانش آموزان، مهیا ساختن زمینه برای تصمیم گیری و تصمیم سازی سالم و بهره بردن از هنجارهای گروهی در گرو هم سال جهت پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر در دانش آموزن و غیره است.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح به ۱۰۰ دانش آموز دختر و ۱۰۰ دانش آموز پسر آموزش‌های لازم ارائه شده است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: در هر ناحیه یک هسته مشاوره قرار داده شده تا دانش آموزان بتوانند به این مراکز برای مشاوره به این هسته‌های مشاوره هفت گانه مراجعه کنند.

وی بیان کرد: یک مرکز مشاوره روانشناختی آموزش و پرورش واقع در خیابان دورشهر، جنب سینما تربیت به ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌پردازد.

هاتفی ادامه داد: این مرکز از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه خدمات ارائه می‌کند، همچنین در بعد از ظهر روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه نیز از ساعت چهار بعد از ظهر تا ساعت ۲۰ فعال است.

انتهای پیام/ح

طرح «همیار مشاور» در مدارس متوسطه قم اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار