رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر در استان نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای آموزش مردم است.

کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر نیازمند آموزش مردمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری افزود: با انجام مطالعه‌ای بر روی دو هزار نفر از ساکنان ۱۰ شهرستان استان بوشهر عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر را ارزیابی کردیم و نتایج آن برای دستگاه‌هایی که مسوول برنامه‌ریزی هستند، فرستاده شد.

وی با اشاره به‌ضرورت آموزش مردم از طریق رسانه‌های استان بوشهر، خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف بالای دخانیات، نداشتن تحرک کافی و چاقی مردم در این استان، نیازمند انعقاد تفاهم‌نامه با فرمانداری‌ها، آموزش و پروش و صداوسیما به‌منظور فرهنگ‌سازی صحیح هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه آمار دیابت در استان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: آنچه امروزه بیشتر از توسعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اهمیت پیدا می‌کند، اصلاح سبک زندگی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری و کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر است.

کشمیری با هشدار درباره مصرف دخانیات در استان بوشهر گفت: آمار استعمال دخانیات در شهرستان دشتی به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ک

ضرورت آموزش مردم برای شیوع بیماری‌های غیر واگیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.