رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان از واکسیناسیون بیش از 6 هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا حفیظی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان با اشاره به اجرای فاز دوم واکسیناسیون همگانی تب برفکی در این شهرستان گفت: در این طرح تعداد 6 هزار و 203 راس دام سنگین علیه تب برفکی واکسینه شدند.

وی تب­ برفکی را یکی از مسری­ ترین و مهم ترین بیماری­ های دام­ های زوج سم عنوان کرد و بیان داشت: این بیماری با ایجاد تاول و زخم در دهان و سم و پوزه همراه است ولی خطری برای انسان محسوب نمی شود.

حفیظی بر لزوم همکاری دامداران به‌منظور پیشگیری از خسارت‌های مالی و شیوع این بیماری تأکید و بیان کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی بکارگیری اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای است به‌نحوی‌که از ورود ویروس در یک گله جلوگیری نماید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه‌ای، افزایش اطلاع دامداران در خصوص بیماری و خرید نکردن دام از مناطق آلوده، کنترل تردد افراد به دامداری، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای در حمل و انتقال دام‌ها، اجرای برنامه مناسب ضدعفونی و ضدعفونی وسایل نقلیه و همکاری در انجام واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلای دام‌ها به این بیماری را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در پیشگیری و کنترل شیوع این بیماری نقش مهم و اساسی دارند.

انتهای پیام/گ

واکسیناسیون دام های سبک و سنگین

برچسب ها: دامپزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.