سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت فاز ششم کاروانسرای رباط قِلی در شهرستان جاجرم تخصیص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛  علی مستوفیان سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه  یک میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای مرمت فاز ششم کاروانسرای رباط قلی در شهرستان جاجرم تخصیص یافته است ، گفت: هفته آینده تشریفات واگذاری پروژه رباط قلی شهرستان جاجرم به پیمانکار انجام و از ماه آینده هم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی مرمت این اثر تاریخی در شهرستان جاجرم افزود: بعد از پایان فصل ششم مرمت ، برای بهره برداری آن را در صورت وجود متقاضی به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

مستوفیان بیان کرد: بنا‌ها و محوطه‌هایی که در شهرستان جاجرم واقع شده است ثروت فرهنگی مردم این منطقه به شمار می‌روند و لازم است با مشارکت میراث فرهنگی ، مردم و تمام دستگاه‌های شهری این مواریث فرهنگی حفظ شوند.

گفتنی است: بنای رباط قلی در پنج کیلومتری جنوب شرقی روستای قلی در بخش سنخواست از توابع شهرستان جاجرم واقع شده و این اثر تاریخی به دلیل برخورداری از ارزش‌های تاریخی – فرهنگی در سال ۷۵ به شماره ۱۸۰۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / ب 

عملیات اجرایی مرمت فاز ششم کاروانسرای رباط قلی در شهرستان جاجرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.