کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که آرای مراکزی که در آن از سیستم بایومتریک استفاده نشده است به دلیل استفاده از فهرست رای دهندگان با اعتبار خواهد بود.

کمیسیون انتخابات: آرای بایومتریک نشده معتبر هستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که آرای مراکزی که در آن از سیستم بایومتریک استفاده نشده است به دلیل استفاده از فهرست رای دهندگان با اعتبار خواهد بود.

کمیسیون شکایات انتخاباتی پیش از این اعلام کرده بود در مراکزی که از سیستم بایومتریک استفاده نشده است آراء باید ابطال شود.

پیش از این ائتلاف احزاب سیاسی نیز تاکید کردند که آرای مراکزی که از بایومتریک استفاده نشده از دید آنها اعتبار ندارد.

با این حال کمیسیون انتخابات افغانستان، سیستم بایومتریک را تنها متمم ابزارهای شفافیت در برگزاری انتخابات پارلمانی دانسته  و تاکید دارد که آرای مراکزی که از بایومتریک استفاده نشده نیز با اعتبار بوده و حساب خواهند شد.

ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت که براساس فیصله نهایی این کمیسیون آرای تمام مراکز رای دهی که از فهرست رای دهندگان استفاده شده با اعتبار است.

وی گفت: در مراکزی که از بایومتریک کار گرفته نشده، ناظرین انتخاباتی از جناح‌های مختلف حضور داشته اند و پروسه رای دهی با استفاده از فهرست رای دهندگان به شکل عادی ادامه یافته و خللی نیز رونما نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.