هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) از نهادهای انتخاباتی خواست تا شفافیت و سلامت روند انتخابات را پاسداری و به مسایل مربوط به شمارش آرا، زمان بندی اقدامات بعدی و اعلام نتایج انتخابات توجه لازم را مبذول نمایند.

تاکید سازمان ملل بر پاسداری از شفافیت و سلامت انتخابات پارلمانی در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) از نهادهای انتخاباتی خواست تا شفافیت و سلامت روند انتخابات را پاسداری و به مسایل مربوط به شمارش آرا، زمان بندی اقدامات بعدی و اعلام نتایج انتخابات توجه لازم را مبذول نمایند.

یوناما نهادهای انتخاباتی افغانستان را تشویق کرد تا در اعلام جدول زمانی انتخابات ریاست جمهوری که قرار است به تاریخ ۲۰ اپریل سال ۲۰۱۹ برگزار گردد سرعت به خرج دهند.

سازمان ملل افزود که انتظار شهروندان از مسئولان نهادهای انتخاباتی در خصوص حصول اطمینان از شمارش رای هایشان و ابطال اوراق رای دهی جعلی را درک می کند.

یوناما ادامه داد: هر شهروندی که در مورد تقلب شک دارد و یا شاهد تقلب است، باید شکایت خویش را به عنوان یک مسئولیت مدنی به نهادهای ذی ربط افغان، به ویژه کمیسیون شکایات انتخاباتی گسیل دارد.

سازمان ملل ابراز داشت: روند رای دهی در انتخابات پارلمانی از جمله ۳۴ ولایت در ۳۳ ولایت کشور تکمیل گردیده و مقامات نهادهای انتخاباتی تصمیم در مورد زمان برگزاری انتخابات در غزنی را تا ایجاد شرایط لازم برای تدویر انتخابات در این ولایت، به حالت تعلیق درآوده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار