جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مرز شلمچه گفت: عراقی‌ها اعلام کردند توانایی تامین امنیت مرز خسروی را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه ‌گفت: هرچند در  مرز‌ خسروی  همه‌ چیز را مهیا کردیم اما طرف عراقی اعلام کرد‌‌‌ نمی‌تواند امنیت را در آن نقطه برقرار کند.

وی افزود: مرحله رفت زائران تقریباً به اتمام رسیده است و در حال حاضر عمدتاً اتباع خارجی در حال رفتن هستند و دور برگشت آغازشده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه هرروز نیز بر حجم برگشتی‌ها افزوده می‌شود و روند افزایشی موج برگشت تا پنج‌شنبه و جمعه ادامه پیدا می‌کند، گفت: عمده زائران تا روز جمعه بازمی‌گردند که این موضوع سبب ایجاد حجم سنگین ترافیکی در استان خوزستان و سایر استان‌های هم‌جوار می‌شود.

سردار سلیمانی افزود: همه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کردیم و ظرفیت پلیس‌راه موجود در سایر استان‌ها را به استان خوزستان و استان‌های هم‌جوار آوردیم.

وی بابیان اینکه بیش از ۴ هزار خودرو به عراق رفتند و این خودرو‌ها این تعداد مسافر را بازمی‌گردانند، گفت: سختی کار این است که باید با سهولت و بدون اینکه دچار گره‌های ترافیکی شویم بتوانیم شاهد ترددی روان باشیم تا مردم به صحت و سلامت به محل سکونت خود برسند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: شبکه یکپارچه‌ای در مرز داریم و نگرانی بابت رفت وبرگشت افراد از مرز‌های مختلف وجود ندارد و پیش‌بینی کرده‌ایم که احتمالاً تمرکز جمعیت در کدام نقاط بیشتر خواهد بود.

سردار سلیمانی گفت: با توجه به شرایط منطقه و علی‌رغم اینکه برخی‌ها فکر می‌کردند که با کاهش جمعیت در اربعین امسال مواجه می‌شویم، بیش از ۹۰ درصد حجم سال گذشته تاکنون از مرز‌ها عبور کرده و در راه پیمایی اربعین شرکت کردند.

وی افزود: تا روز گذشته بالای یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرز‌های کشور به زیارت اربعین حسینی رفتند و بیش از ۴۸ هزار تبعه خارجی موافقت‌نامه‌های خود را دریافت کردند و نهایتاً تا امروز و فردا باید به مرز مراجعه و از مرز‌ها عبور کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: با روندی که در عراق شکل‌گرفته و در حال ادامه پیدا کردن است تا سال آینده شاهد وجود امنیت کامل در سراسر عراق خواهیم بود و مرز خسروی نیز مانند مرز مهران به مبادی خروجی اضافه می‌شود.

وی افزود: امسال و تاکنون مشکل خاصی در روادید نداشتیم و یکی از دلایل موفقیت ما در سال جاری همکاری بسیار خوب مردم و نظم پذیری مردم بوده است.

انتهای پیام/ د

تامین امنیت مرز خسروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.