رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۴ هزار و ۲۱۷ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ عباسپور رئیس اداره فرش سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی با بیان این که از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۴ هزار و ۲۱۷ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است ، گفت: مجوز‌ها صدور مشاغل خانگی برای رشته‌های مرتبط به فرش دستباف، صنایع و نیز خدمات که قابلیت اجرا در واحد مسکونی را دارا می‌باشند صادر می‌شود که نسبت به قبل از سال ۱۳۹۲، رشد ۳۶ درصدی داشته است.

وی افزود: از این میزان مجوز صادره هزار و ۳۱ مورد برای دریافت تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۷۶۹ طرح موفق به دریافت تسهیلات شدند که رقمی افزون بر ۶۹ میلیون و ۱۸۶ ریال است.

عباسپور بیان کرد: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۲۵ هزار و ۸۰۰ کارت شناسایی برای قالی بافان و شاغلان در حرف وابسته به فرش دستباف و ۱۶۰ فقره پروانه تولید به دو روش متمرکز و غیر متمرکز برای تولیدکنندگان در استان صادر شده است.

وی در بخش مشکلات موجود در بخش فرش دستباف در استان ، به مشکلات بیمه قالیبافان به عنوان بزرگترین مشکل اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم تأمین و تخصیص اعتبار کافی برای بیمه کردن قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و همچنین عدم رعایت تفاهم نامه سه جانبه بازرسی توسط شعبات اجرایی تأمین اجتماعی استان، در حال حاضر فقط ۳ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه شده از مزایای بیمه قالی بافان بهره‌مند هستند که این رقم قبل از آغاز طرح پالایش بیمه قالی بافان، ۶ هزار و ۷۸۲ نفر بوده که بیانگر وجود رشد منفی ۵۲ درصد می‌باشد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزاری دوره‌های آموزشی- تخصصی را یکی از مهمترین اقدامات برای رونق هنر و صنعت فرش درخراسان شمالی بیان کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش ایران در بحث آموزش برنامه ریزی‌های خوب و مؤثری داشته به گونه‌ای که این سازمان موفق شده است در ۵ سال اخیر ۲۵ دوره آموزشی با استفاده از اساتید توانمند کشوری در استان برگزار شده است.

وی آموزش و اشتغال، ارتقاء مهارت ناظران فنی، ارتقاء مهارت طراحان و نقاشان، نرم افزار طراحی نقوش فرش بوریا، فروشندگان فرش دستباف و .. نمونه‌ای از این دوره‌های آموزشی بیان کرد.

انتهای پیام / ب

صدور ۲۵ هزار و ۸۰۰ کارت شناسایی برای قالی بافان فرش دستباف در خراسان شمالی

برچسب ها: صنعت و معدن ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.