رییس کلانتری ۱۱۸ ستارخان از دستگیری سارق کابل‌های برق غرب تهران خبر داد.

سرهنگ علیرضا شعبان پور رییس کلانتری ۱۱۸ ستارخان در گفتگو با خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته در محدوده میدان صادقیه ماموران گشت کلانتری ۱۱۸ ستارخان به یک دستگاه خودرو پژوپارس مشکی رنگ مشکوک شدند و با توجه به اینکه ۵ نفر سرنشین خودرو بودند ماموران کلانتری به صورت نامحسوس خودرو مورد نظر را تحت تعقیب قرار دادند.

قیچی کردن کابل های برق برای 45 هزار تومان

وی اظهار کرد: خودرو مورد نظر که مورد تعقیب ماموران کلانتری بود پس از دقایقی در محلی توقف کرد و ۴ نفر از خودرو پیاده شدند که ۲ نفر با استفاده از میلگرد که به عنوان پایه از آن استفاده کردند شروع به بالا رفتن از تیر چراغ برق کردند و با استفاده از قیچی صنعتی اقدام به قیچی کردن سیم‌های کابل برق کردند.

رییس کلانتری ۱۱۸ ستارخان با بیان اینکه ماموران کلانتری پس از انجام کار این افراد اقدام به دستگیری‌شان کردند، گفت: پس از اعلام فرمان ایست پلیس راننده خودرو پژوپارس اقدام به فرار کرد و مورد تعقیب ماموران کلانتری قرار گرفت که پس ازتیراندازی ماموران موفق به دستگیری وی شدند.

وی در رابطه با اظهارات فرد دستگیر شده گفت: با اعلام متهم ۳۰ ساله وی به مدت دو روز است که از طریق یکی از دوستانش «شهرام» با فردی به نام «علی افغانی» آشنا شده است.

سرهنگ شعبان پور تصریح کرد: با توجه به آلات، ابزار و ادواتی که از متهمان کشف شد، این موضوع که سرقت‌های انجام شده به صورت سازمان یافته و باندی انجام شده برای پلیس کاملا محرز شده است. پس از استعلامات انجام شده مشخص شد که خودرو پژوپارس مسروقه است و چند شب گذشته مورد سرقت متهمان قرار گرفته است که متهمان با استفاده از آن اقدام به سرقت خودرو‌های دیگر و کابل‌های برق می‌کردند.

وی افزود: پس از بررسی از خودرو تعدادی پلاک خودرو توسط ماموران کلانتری کشف شد که مشخص شد پلاک خودرو‌ها دارای سابقه سرقت هستند که متهمان با تعویض مداوم پلاک برای آنکه مورد شناسایی قرار نگیرند اقدام به سرقت‌های مختلف می‌کردند.

رییس کلانتری ۱۱۸ تهرانپارس گفت: تحقیقات تکمیلی در خصوص شناسایی و دستگیری دیگر متهمان پرونده در حال بررسی است. طبق بازجویی‌های انجام شده مشخص شد که متهم کابل‌های مسروقه را به ازای هر یک کیلوگرم به مبلغ ۴۵ هزار تومان در منطقه خلازیر به فردی به نام مستعار «دایی» می‌فروخته است که در حال حاضر ۱۰۰۰ متر کابل سرقتی از متهم کشف شده است.

وی گفت: با توجه به نواحی که افراد اقدام به سرقت کابل می‌کردند پرونده‌هایی در این خصوص تشکیل شد و شکایاتی از ادارات برق مناطق صادقیه، شهران و کن مبنی بر سرقت کابل‌های برق به ما اعلام شد که در حال بررسی پرونده‌ها هستیم.

سرهنگ شعبان پور برای جلوگیری از سرقت خودرو شهروندان در توصیه‌ای بیان داشت: شهروندان از قرار دادن خودرو در مناطقی که تاریک و فاقد نور است خودداری کنند، خودرو‌های خود را به سیستم‌های ایمنی مجهز کنند و تا آنجایی که امکان دارد شهروندان از پارکینگ‌های مسقف استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
حالا هی یارانه ها رو پرداخت نکنید
آخرین اخبار